Avatar billede tofte Juniormester
30. december 2005 - 15:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

flere bose efterhinanden

Hej

Jeg vil gerne lave nogle bokse som man kan have nyheder mm i som dem til højre på:
http://www.sydbank.dk/privat/

Jeg kan nemt finde ud af at lave en og få den til at blive vist med den rigtige position. Men hvordan laver man det så man kan bruge et vilkåreligt antal bare ved at skrive
<div id="..>Tekst i boks 1</div>
<div id="..>Tekst i boks 2</div>
..

Jeg skal bare bruge en henvisning, men da jeg ikke ved hvor jeg skal søge er det lidt svært.

På forhånd tak

Rasmus
Avatar billede tofte Juniormester
30. december 2005 - 15:52 #1
Hmmm, så kan man lære at læse sit indlæg igennem inden man poster......
Avatar billede apo Praktikant
30. december 2005 - 17:16 #2
Kan du ikke bare gøre således:

CSS:
#yderDiv {width:140px; border:1px solid #000000;}
.boxStyle {margin:10px; width:120px; border:1px solid #000000;}

HTML:
<div id="yderDiv">
    <div class="boxStyle">1</div>
    <div class="boxStyle">2</div>
    <div class="boxStyle">3</div>
</div>

?
Avatar billede there-is-only-xul Nybegynder
30. december 2005 - 17:18 #3
apo ikke rigtig, du har glemt

float: right;
Avatar billede there-is-only-xul Nybegynder
30. december 2005 - 17:19 #4
hov, læste forkert.

jo, class er rigtig, til flere boxe, men float skal med for at de kommer ved siden af hiananden.
Avatar billede tofte Juniormester
30. december 2005 - 17:21 #5
jo, det kan jeg. Hvis jeg så vil bestemme positionen af boksene, skal jeg så bare smide en div uden om som jeg placerer? Smid et svar
Avatar billede apo Praktikant
30. december 2005 - 17:21 #6
there-is-only-xul > Jo, hvis de skulle have været ved siden af hinanden ;-) Tofte henviser til boksene i højre side af http://www.sydbank.dk/privat/ - De står ikke placeret vandret i forhold til hinanden, men derimod lodret placeret.
Avatar billede apo Praktikant
30. december 2005 - 17:23 #7
tofte > Dit sidste spørgsmål forstår jeg ikke. Kan du beskrive det lidt mere detaljeret?
Avatar billede tofte Juniormester
30. december 2005 - 17:26 #8
nu står alle boksene i min venstre side. Hvis jeg gerne vil havde dem eks 10 px fra toppen og 20 px fra højre side at vinduet. Hvordan placerer jeg dem der?
Avatar billede tofte Juniormester
30. december 2005 - 17:28 #9
jeg har fundet ud af det. Tak for hjælpen
Avatar billede apo Praktikant
30. december 2005 - 17:30 #10
Så kan du gøre således:

CSS:
#yderDiv {position:absolute; top:10px; right:20px; width:140px; border:1px solid #000000;}

Men du bør så vidt mulig undgå at bruge position:absolute; - da det er sværere at kontrollere crossbrowser og alt efter brugerens skærmstørrelse/opløsning kan give visse uønskede 'bivirkninger'.
Avatar billede apo Praktikant
30. december 2005 - 17:30 #11
Velbekomme, og tak for points :-)