Avatar billede hadaps Nybegynder
30. december 2005 - 11:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Excel og tal?

Hey...

Jeg har et system, som både skal kunne læse og skrive til excel filer, og det går tildels fint nok. Jeg kan bare kun læse TEKST, ligeså snart et felt er formateret som tal, bliver der ikke retuneret noget, går jeg ind og dætter en ' foran, så det bliver til tekst, kører scriptet igen, bliver der retuneret det der skal.

Hvad skal jeg lave om, for at den også virker med felter formateret med tal?

MvH Benny

Kode:
--------------------------------------------
Function connectXls(strXls)
  Set objXlsConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  objXlsConn.Open "DBQ=" & strXls & "; ReadOnly=False; DRIVER={Microsoft Excel Driver (*.xls)};"
End Function

Function disconnectXls()
  objXlsConn.close
  Set objXlsConn = nothing
End Function

connectXls(strXls)

Set objRSXls = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
objRSXls.Open "select [PLC],[BESK],[PLCTYPE],[BLOCKED] from [" & strSheetName & "$] order by PLC", objXlsConn

do while not objRSXls.EOF
Response.Write(objRSXls.fields.item("PLC").value )

objRSXls.movenext
loop

objRSXls.Close
disconnectXls()
Set objRSXls = Nothing
Avatar billede hadaps Nybegynder
30. december 2005 - 12:43 #1
rettelse:
det er når der er forskellig formaterring, dvs. både tal og tekst i en kolonne
-så bliver der kun returneret den ene type, og hvilken af dem kan jeg ikke blive klog på
Avatar billede hadaps Nybegynder
29. december 2006 - 11:12 #2
lukker