Avatar billede detail Nybegynder
29. december 2005 - 23:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

domænehåndtering og subdomæner

Mine plan er at ville lave en webserver på min maskine, og i den forbindelse skal jeg bruge en udbyder der kan connecte min IP adresse med mit domænenavn, men hvem vil udføre denne opgave uden at jeg bestiller et webhotel, og hvem tilbyder det med mulighed for senere at kunne oprette subdomæner ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2005 - 23:08 #1
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
29. december 2005 - 23:25 #2
gratisdns.dk anbefales også herfra :)
Avatar billede detail Nybegynder
30. december 2005 - 07:43 #3
DEt med subdomæner er det noget gratisdns skal sætter op eller er det noget der skal lavei lokalt i apache ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2005 - 10:21 #4
Det laver du selv i apache. Fra gratisdns.dk kan du få *.ditdomæne.dk sendt til din IP.
Avatar billede detail Nybegynder
30. december 2005 - 13:23 #5
kan du forklare hvordan jeg sætter Apache op til det ? Ellers skal jeg gå over i det rigtige forum :-))
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2005 - 13:31 #6
Jeg ville nok bruge VirtualHost-metoden - det sættes op i httpd.conf
Avatar billede detail Nybegynder
30. december 2005 - 13:56 #7
ønsker lidt mere uddybende, jeg er i øjeblikket ud på dybt vand
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2005 - 14:22 #8
Google er din ven ;)  Prøv først: http://httpd.apache.org/docs/1.3/vhosts/examples.html
Avatar billede detail Nybegynder
01. januar 2006 - 15:21 #9
har du et bud på hvilke af de viste løsninger der er den bedste, og hvor disse linier skal indtastes i Apache ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. januar 2006 - 15:34 #10
Øhm, jah, men hvorfor ikke bare starte den, der er angivet som "Simple name-based vhosting"
Det er ligemeget hvor - kig i kommentarerne i din httpd.conf: der plejer at være et sted hvor der står lidt om det.
Avatar billede detail Nybegynder
03. januar 2006 - 15:18 #11
tak for hjælpen
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
12. marts 2006 - 00:26 #12
Hvorfor tager du selv points ? ..
Ved godt den er lidt gammel, men..