Avatar billede mmcduck Nybegynder
29. december 2005 - 11:54 Der er 1 løsning

drag & drop - flyt <div>

Jeg har nogle problemer med at flytte en div vha javascript. Det skal fungere som drag & drop, og er mere eller mindre copy/paste fra andet site, men jeg kan ikke få det til at virke.

Jeg har startet med kun at vedlægge javascriptkoden, så hvis i skal bruge mere for at gennemskue det, så sig endelig til.

Det har irriteret mig grænseløst i lang tid, så nu vil jeg gerne have andre øjne på problemet for at finde min fejl, hvilket sikkert bare er en slåfejl et eller andet sted.

var mX = 0;
var mY = 0;
var dX = 0;
var dY = 0;

var windowObj = null;

function init() {
if (document.layers) {
  document.getElementById('window').document.captureEvents(Event.MOUSEDRAG|Event.MOUSEDOWN|Event.MOUSEUP);
  document.getElementById('window').document.onmousedown = mouseDown;
  document.getElementById('window').document.onmouseup = mouseUp;
} else {
  document.onmousemove = mouseMove;
  document.onmouseup = mouseUp;
}

function mouseDown(e) {
if (document.all)
  tmp = document.all["window"].style;
else if (document.getElementById)
  tmp = document.getElementById("window").style;
else if (document.layers)
  tmp = document.layers["window"];

windowObj = tmp;

if (document.layers) {
  document.getElementById("window").document.captureEvents(Event.MOUSEMOVE);
  document.getElementById("window").document.onmousemove = mouseMove;
  dX = e.pageX - parseInt(windowObj.Left);
  dY = e.pageY - parseInt(windowObj.Top);
} else {
  dX = mX - parseInt(windowObj.Left);
  dY = mY - parseInt(windowObj.Top);
}
return false;
}

function mouseUp(e) {
if (document.layers) {
  document.getElementById("window").document.onmousemove = 0;
  document.getElementById("window").document.releaseEvents(Event.MOUSEMOVE);
}

windowObj = null;

return false;
}

function mouseMove(e) {
mX = (document.all)? event.clientX : e.pageX;
mY = (document.all)? event.clientY : e.pageY;
if (windowObj) {
  var nX = mX - dX;
  var nY = mY - dY;
  windowObj.Left = nX;
  windowObj.Top = nY;
}
return false;
}
Avatar billede mmcduck Nybegynder
08. januar 2006 - 11:03 #1
lukket