Avatar billede psycop Nybegynder
29. december 2005 - 11:27 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Acer 4104 ATI Grafikkort problemer

Goddag eksperter!

Jeg har for en lille måned siden købt købt en Acer TravelMate 4104 bærbar med følgende egenskaber:

Pentium M  2,0 GHz
ATI Mobility Radeon X700 64mb ram
512 MB ddr2 RAM

Problemet er at jeg igår fik Fifa 2006 som jeg havde problemer med at starte.
Efter lidt egen researh fandt jeg frem til at det var driverne til grafikkortet der var galt med, så jeg hentede de nyeste på ATI's hjemmeside.

Efter at have installeret dem virkede spillet fint og det kørte som det skal, men efter at genstarte min computer endnu en gang var det som om at driverne ikke var installeret mere og jeg havde samme problem igen.

Nogen der har oplevet lignende?

På forhånd tak
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 11:37 #1
Du kan ikke hente mobility drivers på ATI's hjemmeside.

De skal hentes på Acers hjemmeside http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html

Fjern den du har installeret og som kun egner sig til desktop maskiner og installere den nye
Avatar billede psycop Nybegynder
29. december 2005 - 11:43 #2
hmm kender du et andet sted jeg kan hente dem fra? synes ikke deres FTP virker
Avatar billede psycop Nybegynder
29. december 2005 - 11:45 #3
nevermind, er igang med at hente dem nu.... skal lige se om det virker
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 11:45 #4
Du kan ikke hente driveren andre steder og deres FTP virker fint.

Ellers prøv http://www.omegadrivers.net/
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 11:45 #5
Det var et svar
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 11:46 #6
Avatar billede psycop Nybegynder
29. december 2005 - 11:58 #7
Jeg kan ikke få lov til at installere driveren, når jeg starter setup får jeg fejlen:
"Installationsprogrammet kunne ikke finde komponenter, der kan være installeret i den aktuelle hardware- eller softwarekonfiguration. Kontroller venligst at du har nødvendige hardware eller software."
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 12:06 #8
Det er nok fordi du ikke har fjernet den driver som lille rpå du installerede tidligere.
Husk at genstarte efter du fjerner den gamle driver
Avatar billede psycop Nybegynder
29. december 2005 - 12:08 #9
jeg har fjernet gamle driver.. den kører på windows standard vga drivers nu. men stadig samme fejl.
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 12:11 #10
Har du genstartet?

Sikker på du henter den rigtige driver?
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 12:13 #11
Husk også chipset driveren
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 12:13 #12
Du skal bruge

ATI VGA Driver 6.14.10.6490 eller Intel VGA Driver 6.14.10.3929

samt

Intel Chipset Driver 6.2.1.1001
Avatar billede psycop Nybegynder
29. december 2005 - 12:26 #13
Hmm ok, prøver lige at installere de andre også, og ja jeg havde genstartet efter at have fjernet de gamle.
Avatar billede psycop Nybegynder
29. december 2005 - 12:37 #14
Så har jeg også installeret intel chipset drivers, kan dog stadig ikke få lov til at starte graphic driver installationen :(
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 12:40 #15
Hmm det kan ikke passe!

Prøv den fra omega så http://www.omegadrivers.net/
Avatar billede psycop Nybegynder
29. december 2005 - 12:47 #16
Jeg kan heller ikke se hvad der skulle være galt, har prøvet alt efterhånden... også omega drivers, de virker fint lige efter installation, efter reboot anden gang har jeg samme problem igen- Har også lige haft ringet ind til Acers support, han kan heller ikke se hvad der er galt, hvis jeg ikke finder ud af det skulle jeg sende den ind til reparation :/
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 12:53 #17
Link lige til maskinen
Avatar billede psycop Nybegynder
29. december 2005 - 12:55 #18
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 13:02 #19
Jeg er blank!

Hvis du er 110% sikker på du har fjernet den gamle driver via enhedsorienteringen - genstartet og installeret den nye.

Jeg ville sende den tilbage så
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 13:08 #20
Ellers kan du jo prøve med forskellige drivers til kortet
Avatar billede psycop Nybegynder
29. december 2005 - 13:08 #21
Hmm ja, jeg er 110% sikker på at have fjernet gamle drivers, genstartet og prøvet at installere de nye og stadigvæk få den samme fejl, omega drivers kan jeg dog godt få lov til at installere, de virker også fint lige efter jeg har rebootet første gang, men rebooter jeg igen så er det samme problem med FIFA, fatter ikke hvad jeg skulle have gjort forkert, anyways tak for hjælpen...

du får dine point alligevel
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 13:10 #22
Er det kun med FIFA spillet maskinen fejler?
Avatar billede psycop Nybegynder
29. december 2005 - 13:11 #23
grafikken på computeren er sådan set fin nok... men har heller ikke andre spil på endnu, så jeg kan ikke rigtig sige det-
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 13:16 #24
hmm lyder sgu da sært når grafikken er som det skal være.