Avatar billede frida Nybegynder
28. december 2005 - 16:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af brugerens eget indlæg

Jeg har et bog-site, hvor man via brugernavn og password kan anmelde bøger. Alle har hver deres brugernavn og password.
Brugeren skal kunne rette i de anmeldelser han/hun har lavet - og kun i ens egne.
Via søgesidens link:
<a href="opdater.asp?ID=<%=ID%>" class="bill">RET OPLYSNINGERNE </a>
henter jeg oplysningerne ind i formen på opdater.asp - og kan rette og opdaterer. Det virker fint. Men brugerne kan opdatere ALLE anmeldelser.
Hvordan kan jeg ved klik på linket validere at det kun er bruger A, der må rette i bruger A's anmeldelse?  En Alert - "Du har ikke ret til ...osv"
Det må jo være noget med at validere ifht. session - men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke.
Kan nogle hjælpe?
Avatar billede frida Nybegynder
28. december 2005 - 17:59 #1
jeg har leget lidt videre - og har på opdater.asp før min opdateringskode indsat denne:
if Request.Form("navn") = session("username") then
opdater osv osv.

Det virker fint når jeg er logget på - jeg kan ændre i mine anbefalinger, men ikke i de øvrige medlemmers. Hvis jeg logger på som en anden bruger kan jeg ikke opdatere noget som helst???
Hvorfor ikke?
Avatar billede kimovitch Nybegynder
29. december 2005 - 15:38 #2
Hej Frida
Du er nødt til at sende lidt kode, ellers er det svært at finde fejlen. Det kan f.eks. være i dit login, i din form eller i din valideringskode der er fejl.
Hilsen
Kim
Avatar billede frida Nybegynder
29. december 2005 - 16:06 #3
Hej Kim

Jeg har i dette øjeblik løst problemet. Min if Request.Form("navn") = session("username") then ... virker fint. Problemet opstod fordi jeg i login har skrevet brugernavn med stort forbogstav. Hvis så brugeren skriver en anbefaling med sit navn med små bogstaver - genkender den ikke navnet. Altså hvis jeg er logget på som Frida - og jeg skriver min anbefaling med frida - så er jeg ikke den rette person, og må derfor ikke rette i anbefalingen.
Nu har jeg sat loginnavnet fast i Request.Form("navn") - og så virker det.
Så mangler jeg bare at gøre formfeltet ikke redigerbart. Men det er der vel også råd for?
Avatar billede frida Nybegynder
29. december 2005 - 16:11 #4
- og det kunne så løses med input readonly=true
Tak for interessen - og Godt nytår :o)