Avatar billede gfg-pth Nybegynder
28. december 2005 - 13:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

if sætning med popup

Hej.
Jeg har et booking system i .asp, hvor man bla. bestiller en bus.
Det jeg skal bruge er et popup script, som finder ud af, om der er nogle busser som ikke er bestilt inden for rimelig til
(4 dage før afgang)
Dvs.at når man klikker ind på nedenstående side skal popuppen komme frem, hvis der er nogle bestillinger som passer til scriptet.
Er der en der kan lave det for mig?
Jeg har flg. kode som virker fint, og det skal bevares.

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("o12cal.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL forespørgsel
strSQL = "Select * From Events Where Busbestilt  = 'nej'"
' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do

strNavn = rs("Date") & " " & rs("Event_Name")

strLink = "<a href='edit.asp?id=" & rs("Id") & "'>" & strNavn & "</a>"

Response.Write "<li>" & strLink & "</li><hr>"

  ' Gå til næste Record i rs
  rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF

%>

Hilsen
gfg-voel
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
29. december 2005 - 13:24 #1
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dig rigtigt, men hvis jeg gør kan du gre noget i denne retning:
<%
If rs = Nothing Then
'Der er ikke bestilt bus

Do While No rs.EOF 'Det er bedst at skrive løkken således, da det hjælper på performance
...
rs.MoveNext
Loop

Else
'Der er bestilt bus, lav JavaScript
%>

<script type="text/javascript">
window.open(..);
</script>

<%
End If
%>

Er det noget i den dur du tænker på?
Avatar billede gfg-pth Nybegynder
29. december 2005 - 13:32 #2
Hej.
Ja, det er noget i den retning. Jeg skal have scriptet til at finde ud af, ved hjælp at datoer om der er bestilt en bus eller der ikke er. Der må kun være 4 dages forskel i de 2 datoer.(bestilt / ikke bestilt).Hvis der er det, skal popuppen komme frem og fortælle at der skal bestilles en bus.

gfg-pth
Avatar billede gfg-pth Nybegynder
11. januar 2006 - 15:02 #3
Er ikke kommet videre. Lukker selv spm.
gfg-voel