Avatar billede sonurpals Nybegynder
28. december 2005 - 01:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

insert using MySQL connector Net

så er jeg igen med problem med c# og MySQL... Det handler om Web service som skal hente data til en MySQL db og tilføj data.
Hent virker fint men add virker ikke men det kommer heller ingen fejl. Brugernavn er root, pw = null, db = mydatabase, table = userinfo..

//code
[WebMethod]
        public string GetCustomers(int id)
        {
            MySqlConnection con = new MySqlConnection("Database=mydatabase;"+
                "Data Source=localhost;User Id=root;Password=''");
            con.Open();
            MySqlCommand sel = new MySqlCommand("SELECT * FROM userinfo "+
                "WHERE 1 AND `id` = "+id, con);
            MySqlDataReader dReader = sel.ExecuteReader();
            CustomerInfo cust;
            string strOutput = "";
            while (dReader.Read())
            {
            for (int i = 0; i < dReader.FieldCount; i++)
            {
                strOutput += dReader.GetName(i) + ": " + dReader.GetValue(i).ToString() + "<br>";
            }
        dReader.Close();
        con.Close();
        return strOutput;
        }

        [WebMethod]
        public void AddCustomer(int id, string userName)
        {
            MySqlConnection con = new MySqlConnection("Database=mydatabase;"+
                "Data Source=localhost;User Id=root;Password=''");
            con.Open();
            MySqlCommand insert = new MySqlCommand("INSERT INTO `userinfo`"+
                "(`id`, `userName`) VALUES ('" + id + "', '" + userName + "')");
            con.Close();
        }

som sagt så virker GetCustomers methoden fint men AddCustomer kan jeg ikke få til at tilføj data.
Er det noget som jeg mangler til MySqlCommand (execute eller noget lignende)..

på forhånd tak for eventuelt svar
Avatar billede sonurpals Nybegynder
29. december 2005 - 23:01 #1
Har fået løst prøblemmed i en anden tråd...
http://exp.dk/spm/675393
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2005 - 15:50 #2
Husk til en anden gang, at du må ikke oprette samme spørgsmål igen indenfor 7 dage - med mindre der er tale om at flytte det til en anden kategori.

Og det giver ofte hurtigere/bedre svar, hvis man spørger i den rigtige kategori. MySQL har sin egen, men du kom til at spørge i MSSQL-kategorien.