Avatar billede illdisposed Nybegynder
27. december 2005 - 18:10 Der er 5 kommentarer

script til funktionen Send til en ven

Hejsa

Er dernogle der kan hjælpe med et php script, med funktionen SEND SIDE TIL EN VEN ?

Takker på forhånd
Avatar billede nizo Nybegynder
27. december 2005 - 18:36 #1
Jada, du laver bare en form med de oplysninger der skal bruges, og saa laver du en lille mail funktion fra formen som sender noget text á la: "Din ven Bob ønsker at du skal se på dette link: http://something.com" ..

Det er egenltig ikke meget sværer
Avatar billede repox Seniormester
27. december 2005 - 19:47 #2
På siden:
send siden til en ven
<form method="post" action="refer.php">
<div>
<input type="text" name="email" />
<input type="submit" name="anbefal" value="send siden" />
</div>
</form>

refer.php:

<?php

if(isset($_POST['email'])) {

    $subject = "Anbefaling fra en ven!";

    $message = "En ven vil gerne bede dig om at se vores hjemmeside: http://mitsite.dk \r\n\r\n";
    $message .= "Websitet indeholder blandt andet la la la la la la la\r\n\r\n";
    $message .= "Vi glæder os til at se dig!\r\n\r\n";
    $message .= "Med venlig hilsen\r\n\r\nMitSite.dk\r\npostmaster@mitsite.dk\r\n";

    $from = "From: MitSite.dk <postmaster@mitsite.dk>";

        if(!@mail($_POST['email'], $subject, $message, $from)) {
                    Die("Der er en fejl med mail funktionen...");
            }

?>
Avatar billede repox Seniormester
27. december 2005 - 19:48 #3
eventuelt lav en header bagefter:
        if(!@mail($_POST['email'], $subject, $message, $from)) {
                    Die("Der er en fejl med mail funktionen...");
            }else{
                  header('Location: index.php');
            }
Avatar billede illdisposed Nybegynder
27. december 2005 - 20:44 #4
<form method="post" action="refer.php">
<div>
<input type="text" name="email" />
<input type="submit" name="anbefal" value="send siden" />
</div>
</form>

Det virker fra dette stykke.

Ellers står der bare under boxen: refer.php:

Ps: jeg en php hat
Avatar billede repox Seniormester
27. december 2005 - 21:05 #5
...
din form skal naturligvis lægge hvor det passer dig på din side.... refer.php er en fil... i filen skal der stå det jeg skrev under refer.php...