Avatar billede kxh Nybegynder
27. december 2005 - 10:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET errorpage -

Hej

Jeg vil gerne have at hvis der sker en fejl skal brugeren sendes til en bestemt webside, dette er ikke problemet, men jeg vil
gerne på denne fejl.aspx i onload event, logge til databasen,
hvilke event/fejl der er sket ved at benytte med Server.GetLastError, men hvordan gøres dette.

// Kim Hansen
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
27. december 2005 - 10:19 #1
kan du ikke bare bruge page_load i codebehind filen til fejl.aspx ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
27. december 2005 - 10:20 #2
også kalde op til databasen der ?
Avatar billede kxh Nybegynder
27. december 2005 - 10:24 #3
Hejsa

Jo det var det jeg ville men...

Exception LastExection;
LastExection = Page.Server.GetLastError();

hertil går det godt, men hvis jeg prøver at vise
den Message der er får jeg fejl, derfor er jeg i tvivl om der realt
er nogen Exception i 'GetLastError'
Avatar billede kxh Nybegynder
27. december 2005 - 10:27 #4
Hej igen

Løsningen er fundet, jeg kan ligge koden i Global.asax under Application_error,
her får jeg fint den execption der er i GetLastError ;-)

// Kim
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
27. december 2005 - 10:28 #5
ok ellers kan du bruge
string s;
        s = Server.GetLastError().Message;
Avatar billede softtail Nybegynder
27. december 2005 - 14:00 #6
Hej Kim.

Hvad vil du gøre, hvis din oprindelige exception skyldes, at databasen er utilgængelig?

VH Tim.
Avatar billede kxh Nybegynder
27. december 2005 - 14:05 #7
Hej Tim

Ja hvis min SP melder fejl ved indsætning i db af en eller anden årsag, logges eventet til Eventloggen på serveren, man kunne evt. jo også smide det i en logfil

// Kim