Avatar billede walker Nybegynder
25. december 2005 - 23:06 Der er 16 kommentarer

Søger phpkodere, grafikere ol. til linux-site.

Hej
Vi er igang med at planlæge et linuxsite, som vi gerne vil søge frivillige til at deltage i. Jeg kan ikke sige så meget om projektet, da ikke meget er lagt fast p.t. Er du interesseret i at deltage i udviklingen af et sådanne site, så kik ind på http://dev.dansklinux.dk hvor vi diskuterer sitets udformning mm.

Mvh
Walker
Avatar billede inctor Nybegynder
25. december 2005 - 23:08 #1
Joo .. kan godt klare noget php .. er ikk liige den bedste der findes men kan en del ..
Avatar billede walker Nybegynder
25. december 2005 - 23:22 #2
Alle er velkomne, og det er i virkeligheden ikke så vitalt om man er meget godt til at kode php, men nærmere at man har lyst til at tage udfordringen op. Vi håber alle på at lære en del under udviklingen af projektet. Det er dog et *must* at man er villig til at lære og/eller supportere andre, diskutere løsningerne på en ordentlig måde.
Hvis i er interesseret, kan i kikke ind på dev.dansklinux.dk og evt. oprette en profil.

NB! Domænet er et midlertidigt lånt domæne, som vil blive skiftet senere.
Avatar billede plazm Nybegynder
25. december 2005 - 23:23 #3
Jeg er da også interesseret.
Bruger selv Gentoo linux og php til et par skoleprojekter, så det lyder felt fint.
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
25. december 2005 - 23:23 #4
Tjoe det lyder spændende....er det et betalt stykke arbejde?
Avatar billede plazm Nybegynder
25. december 2005 - 23:24 #5
scaniav8: skal du ikke regne med "søge frivillige til at deltage i. "
Avatar billede inctor Nybegynder
25. december 2005 - 23:24 #6
Jaa Betalt eller frivilligt arbejde ? har ikk meget forstand på Linux .. men hjælper gerne med opbygningen af sitet .. :D
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
25. december 2005 - 23:25 #7
Well det lyder spændende :)
Jeg er igang med uddannelsen på Aalborg Tekniske Skole, som Web-Integrator der består af programering af websites..!
Avatar billede walker Nybegynder
25. december 2005 - 23:39 #8
Hov, det glemte jeg vist at nævne. Det er IKKE betalt, og det er et helt frivilligt hobby projekt.

Inctor: Hvis du er interesseret i at lære om linux, bliver det b.la. noget af det vi beskæftiger os med på sitet. Altså at publicere artikler og guides til linux :)
Avatar billede inctor Nybegynder
25. december 2005 - 23:41 #9
helt iorden .. men vil lige nøje med at programmere .. :D det sjovere at programmere .. ;D
Avatar billede plazm Nybegynder
25. december 2005 - 23:43 #10
inctor, så ville du nok have meget sjov ud af at sætte en linux distro som gentoo op :)
Der er mange udfordringer, og mange gode timer med læsning foran sig.
Avatar billede walker Nybegynder
25. december 2005 - 23:46 #11
plazm & inctor, Gentoo er en relativ avanceret distro, men meget god og giver megen indsigt. Den eneste installation som går dybere er nok LFS projektet, som jeg selv kører.

Hvis man vil prøve linux' muligheder for første gang, vil jeg nok i første omgang foreslå en debian-baseret distro som ex. ubuntu/kubuntu. Primært Kubuntu eller anden KDE-baseret distro, da det efter min mening er den næmmeste måde at skifte fra formodentlig windows til linux :)
Men valget er som altid frit ;)
Avatar billede plazm Nybegynder
25. december 2005 - 23:53 #12
walker, det er helt sikkert at Gentoo er "avanceret" men hvis man giver sig tiden til det så kører det også godt.

LFS er jeg gået fra igen, da der ikke er et pakkesystem :)
Jeg syns det er dejligt at portage holder styr på dependencies ud fra hvilke use flags jeg bruger.
Avatar billede plazm Nybegynder
25. december 2005 - 23:54 #13
walker, ellers er icewm med et xp-like theme også et godt valg. Vector linux f.eks.
Avatar billede walker Nybegynder
25. december 2005 - 23:58 #14
ja, icewm er nice. Har godt nok ikke se den i de seneste versioner, da det er flere år siden jeg sidst prøvede icewm. IceWM er dog ikket et Desktop Environment (DE) men blot en Window Manager. Forskellen ligger jo primært i at DE'er har mange værktøjer, ex. filemanager samt konfigurationssystemer. Det har WM'er normalt vis ikke, men de er langt mere simple, og kræve en del mindre ressourcer.
Avatar billede strych9 Praktikant
26. december 2005 - 16:56 #15
Er der en CVS oppe?
Avatar billede walker Nybegynder
26. december 2005 - 18:02 #16
CVS? nej, vi har et forum, hvor vi stadig diskuterer på ide-fasen. http://dev.dansklinux.dk