Avatar billede adis Nybegynder
25. december 2005 - 21:19 Der er 1 kommentar

Problem med send mail til flere

hej jeg har noget PHP kode... som kan sende mail til kun én modtager, det jeg gerne vil er om den ikke kan sende til en modtager man selv vælger...

her er kode udsnit... på kontakt.php
<?php
$modtagere=array(
  'Adis' => 'adis@palic.dk',
  'Melisa' => 'melisa@palic.dk'
);
?>
<link href="../style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<form method="post" action="email.php">
    <span class="overskrift2">Modtager: </span><br><select name='adresse' class="seachbox" >
<?php  foreach($modtagere as $navn_adr => $adresse){
    echo "<option value='{$navn_adr}'>{$navn_adr}</option>";
  }
?>
    </select><br><br>

<p><span class="overskrift2">Dit navn</span><br />
  <input name="Navn" type="text" class="seachbox" value="<?php echo $Name; ?>" /></p>
<p><span class="overskrift2">Din Email</span><br />
  <input name="Email" type="text" class="seachbox" value="<?php echo $Email; ?>" /></p>
<p><span class="overskrift2">Kommentar og/eller sp&oslash;rgsm&aring;l </span><br />
  <textarea name="Kommentar" cols="40" rows="5" class="seachbox"><?php echo $Comments; ?></textarea></p>
<p>
<input name="Submit" type="submit" class="button" value="Send" />
<input name="Reset" type="reset" class="button" value="Slet alt" />
<input type="hidden" name="subject" value="Email fra PlusConsult.dk" />
<input type="hidden" name="tomail" value="<?php echo $adresse ?>" />
<input type="hidden" name="reply_to_field" value="Email" />
<input type="hidden" name="required_fields" value="Navn,Kommentar" />
<input type="hidden" name="required_email_fields" value="Email" />
<input type="hidden" name="recipient_group" value="0" />
<input type="hidden" name="error_page" value="" />
<input type="hidden" name="thanks_page" value="" />
<input type="hidden" name="send_copy" value="yes" />
<input type="hidden" name="copy_subject" value="Kopi af Email fra PlusConsult.dk" />
<input type="hidden" name="copy_tomail_field" value="Email" />
<input type="hidden" name="mail_type" value="vert_table" />
<input type="hidden" name="mail_priority" value="1" />
<input type="hidden" name="return_ip" value="1" />
</p>
</form>

og her er kodeudsnit po email.php
<?php
    $tomail[0]=$_POST["tomail"];
    $cc_tomail[0]="";
    $bcc_tomail[0]="";
    $tomail[1]="";
    $cc_tomail[1]="";
    $bcc_tomail[1]="";
    $tomail[2]="";
    $cc_tomail[2]="";
    $bcc_tomail[2]="";
// General Variables
    $check_referrer=1;
    $referring_domains="http://plusconsult.dk/,http://www.plusconsult.dk/";
// Default Error and Success Page Variables
    $error_page_title="<span class=\"bigfont\">Error - Udfyld alle felter</span>";
    $error_page_text="<span class=\"bigfont\">Brug browser tilbage knappen til at komme til kontakt siden, og udfylde de resterende felter. Tak.</span>";
    $thanks_page_title="<span class=\"bigfont\">Besked sendt</span>";
    $thanks_page_text="<span class=\"bigfont\">Tak for jeres kommentar og/eller spørgsmål.</span>";

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Don't muck around past this line unless you know what you are doing //
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////
ob_start();
$reply_to_field=$_POST["reply_to_field"];
$required_fields=$_POST["required_fields"];
$required_email_fields=$_POST["required_email_fields"];
$recipients=$_POST["recipient_group"];
$error_page=$_POST["error_page"];
$thanks_page=$_POST["thanks_page"];
$send_copy=$_POST["send_copy"];
$copy_subject=$_POST["copy_subject"];
$copy_tomail_field=$_POST["copy_tomail_field"];
$mail_type=$_POST["mail_type"];
$mail_priority=$_POST["mail_priority"];
$return_ip=$_POST["return_ip"];
if($_POST["Submit"]=="Send")
{

det jeg har problem med er den første linje i email.php, det kan være at der er fejl... samt i kontakt.php er jeg ikke sikke at jeg sender den rigtiege adresse med.
Avatar billede there-is-only-xul Nybegynder
26. december 2005 - 18:50 #1
Hvis du vil sende flere emails, er PEAR_MAIL mere optimalt at bruge, http://pear.php.net/mail