Avatar billede krustytk Nybegynder
24. december 2005 - 11:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

14 dage gammel pc stoppet med at boote.

Hey eksperter.

Jeg er efterhånden ved at løbe tør for ideer men ville meget gerne undgå at skulle sende mit nye hardware tilbage, og er heller ikke helt sikker på om det er nøvendigt. :/

For 14 dage modtog jeg min delvis nye maskine, jeg bestilte nyt motherboard, cpu og ram. disse tre:
Bundbræt (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=151598)
Ram (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96798)
CPU (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=137616)

Jeg samlede det og smed mine gamle IDE diske til, startede maskinen og installerede nyt Windows uden nogen yderligere problemer.

Der er nu gået 14 dage siden det og igår da jeg skulle starte maskinen startede den bare med en lille kursor oppe i højre hjørne af skærmen, INTET andet sker, jeg kan ikke nå at trykke F8 for at starte i safemode jeg kan kun nå at komme i bios. jeg prøvede så at sætte en ny windows install igang. denne fryser under "Setup is inspecting your hardware configuration" alt får den overhovedet går igang.

Jeg prøvede så gradvist at bille hardware ud af maskinen uden resultat, herefter prøvede jeg at smide en anden IDE disk i og her virkede Windows setup næsten, den starer, kopiere filerne den skal bruge for at køre installtionen, genstarter og starter så forfra på samme trummerum, pænt pres!

Lad høre? hvad har i af bud?
Avatar billede krustytk Nybegynder
24. december 2005 - 11:22 #1
Det skal siges at jeg arbejder på at få lave mig en bios update, men den eneste maskine med diskette drev og brænder er den der er død. :/
Avatar billede jokkejensen Novice
24. december 2005 - 11:38 #2
forsøg uden nogle som helst ide drev, kun med bundkort, cpu, ram og graffikort..

Sikre dig din pc-speaker virker, og forklar hvordan den bipper.. ?

Go' jul
/JJ
Avatar billede krustytk Nybegynder
24. december 2005 - 14:03 #3
Det har jeg gjort. Den starter bare og siger der ikke er noget gyldig boot device.

Sætter jeg en anden hd i end den mit os ligger på vil den også gerne boote fra dem. jeg kan bare ikke installere på dem :(

Jeg har prøvet at sætte min disk i en anden comp og der virker den fint, kan læse og skrive til den udenproblemer.
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2005 - 17:16 #4
Jeg tror du et ramproblem, hvis du har mere end 1 blok så prøv at pille den ene ud og prøv med en blok ad gangen, du har vel sat BIOS til "Load set default"
Avatar billede krustytk Nybegynder
25. december 2005 - 20:12 #5
Jeg har fire blokke i... det er ikke rammene.

Jeg er kommet frem til det må være noget med harddiskene eller IDE kanalerne på motherboardet.

Når jeg smider en anden harddisk i kan jeg godt starte en windows installtion kan dog ikke gøre den færdig. :( efter genstart starter installationen forfra. :/
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2005 - 09:32 #6
"Jeg har fire blokke i... det er ikke rammene." Og hvor er det så lige du har den viden fra ??
Avatar billede krustytk Nybegynder
26. december 2005 - 16:00 #7
Du læser det forkert. jeg har fire ramblokke i, så det er ikke ram blokkene den er gal med, jeg har prøvet alle fire en af gangen.

Informationen for jeg fra mine øjne, du ved kigger på motherboardet bruger min folkeskolemetematik og tæller 1, 2, 3, 4... TADAAA!
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2005 - 16:10 #8
OK stor dreng!!
Avatar billede krustytk Nybegynder
26. december 2005 - 18:02 #9
Tak.... niveauet af hjælp herinde lyder ikke til at være tilstrækkelig.

Får ingen relevante svar.