Avatar billede merrifield Nybegynder
22. december 2005 - 22:21 Der er 4 kommentarer

Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE in

Hjælp, hvad er det lige jeg gør galt her, jeg er MEGET ny i PHP og vil bare gerne lære det, har knoklet med den her fejl i 3 timer :(

link til filen (i .txt format) kan sagtens oplyses hvis ønsket
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. december 2005 - 22:23 #1
Du skal nok vise lidt kode! :o)
Prøv at vis linier omkring den linie du får fejlen i!

Det kan være du har glemt ; " eller lign.
Avatar billede merrifield Nybegynder
22. december 2005 - 22:27 #2
$query = mysql_query('SELECT * FROM news ORDER BY date position DESC LIMIT 10')
$result = mysql_query($query);

    while ($row = @mysql_fetch_array($query)) {

Det er denne linje:
$result = mysql_query($query);
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. december 2005 - 22:29 #3
Du manger en ; efter:
$query = mysql_query('SELECT * FROM news ORDER BY date position DESC LIMIT 10'); <---
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. december 2005 - 00:10 #4
Og du skal slet ikke have linien

$result = mysql_query($query);

Du kan bare slette den.

Dertil kommer at din SQL-syntaks er forkert. Du bør altid gøre noget i retning af

  $query = mysql_query('SELECT * FROM news ORDER BY date position DESC LIMIT 10') or die(mysql_error));

for at få fejlbeskeden. Du mangler så formentlig et komma:

  $query = mysql_query('SELECT * FROM news ORDER BY date, position DESC LIMIT 10') or die(mysql_error));

og måske - men det er et gæt:

  $query = mysql_query('SELECT * FROM news ORDER BY date DESC, position DESC LIMIT 10') or die(mysql_error));