Avatar billede dm013 Nybegynder
22. december 2005 - 17:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Division af to tal SKAL returnerer et decimaltal

Jeg sidder med en opgave her på arbejde... jeg skal ved hjælp af Views stille data til rådighed for vores statistik program MED 4 decimaler.

jeg har forsøgt følgende:
**
SELECT    BatchID, CAST(Tot_Mass / Tot_Vol AS decimal(8, 4)) AS result, Tot_Mass, Tot_Vol
FROM        PASTEUR...PasteurData PD
**
som det fremgår kommer data fra en linked database (Access) Tot_Mass og Tot_Vol er begge af type langt heltal i Access-databasen...

nogle der har et godt forslag ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2005 - 17:21 #1
SELECT ...,(1.0 * Tot_Mass) / Tot_Vol AS result, ...

måske
Avatar billede dm013 Nybegynder
22. december 2005 - 17:25 #2
Du er sgu da genial... takker ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2005 - 17:34 #3
SELECT ...,CAST(Tot_Mass AS DECIMAL(8,4)) / Tot_Vol AS result, ...

virker måske også

og et svar