Avatar billede s1000 Nybegynder
25. april 2001 - 01:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

KAN IKKE LOGON I W2K - EFTER SKIFT FRA DOMÆNE TIL WORKGROUP - WHY ??

Jeg har tåbeligvis skiftet mine netværksindstillinger fra et domæne til en workgroup, i et latterligt forsøg på at forbinde til en anden computer, i stedet for et skole-netværk. Ved skiftet fra DOMÆNE til WORKGROUP blev jeg bedt om at restarte. Derefter er logon nu umulig. Kan man komme udenom dette, eller er man bare fuckd\'??

Det kan da ikke passe at logon oplysningerne for administrator bare glemmes eller slettes? Prøver man som \"quest\" kommer beskeden \"account disabled\"....
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. april 2001 - 02:06 #1
Og din CAPS LOCK satte sig vist også fast...
Ja, du er faktisk lidt på den, måske kan du boote op i fejlsikret tilstand, eller i sidst kendte fungerende konfigyration.
Hvis ikke kunne det godt se ud til at du bliver nød til at installere Windows2000 igen.

//Anders
Avatar billede s1000 Nybegynder
25. april 2001 - 02:12 #2
Tak Anders,

Lyder meget besværligt, men desværre nok korrekt. Er det virkelig muligt at genstart 2k i \"fejlsikret tilstand\" ?? - hvis ja, hvordan ??.

Hvis jeg installerer 2k oveni, vil jeg så få mulighed for at definere brugernavn og password for \"administrator\" igen, og er der så ikke stadig tilgang til mine øvrige filer på disken??
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. april 2001 - 02:21 #3
Jeg mener det er F8 du skal trykke på under opstarten, så kommer der en menu frem, hvor du kan vælge.

Ja, hvis du installerer win2k oveni det gamle, kommer du til at sætte password & konti op igen, og den \"Nye\" admin får fuld adgang til alt på maskinen.

//Anders
P.S. Jeg kommer igen i løbet af formiddagen.
Avatar billede s1000 Nybegynder
25. april 2001 - 02:27 #4
Super Anders - tak for hjælpen.
Avatar billede vildmule Nybegynder
25. april 2001 - 07:18 #5
Når i har installeret windows200, kan man adde en recoverymode, ved at køre

winnt32 /cmdcons /unattend

, det tager mindre end 30 sekunder og er guld værd. Jeg godt at det ikke hjælper på det oprindelige spørgsmål
Avatar billede vildmule Nybegynder
25. april 2001 - 07:20 #6
Man kan så vælge den i opstarten, hvis man kommer ud for et evt. crash.