Avatar billede jonasion Nybegynder
21. december 2005 - 18:38 Der er 2 kommentarer

Indsættelse af autonummering af afsnitsoverskrifter i word 2003

Indsættelse af autonummering af afsnitsoverskrifter

Hvordan får jeg formateret en afsnitsoverskrifter, der er baseret på en punktopstilling i flere niveauer, således at der automatisk indsætte "1.0 Afnsit" og underafsnit til 1.1 og 1.2.1 fx. Dette skal således indsættes automatisk så snart jeg angiver at en titeltypografi.
Det skal selvfølgelig gælde for niveau 1,2,3 og 4.

Det er så simpelt at lave, og bruges så mange steder, at den funktion bare må findes... men hvor? Skriv også gerne til simkaa[snabelA]gmail[punktum]com, jeg lover at give point !! står midt i en opgave!
Avatar billede rvm Nybegynder
21. december 2005 - 21:26 #1
Du skal ændre typografien til dine overskriftstypografer.

Vælg Formater/Typografier og Formater
Vælg "Overskrift1"
Højreklik og vælg Rediger
Vælg knappen "Formater"
Vælg "Punktopstilling"
Vælg Fanen "Flere Niveauer"
Vælg den punktopstilling der passer dig

Gentag proceduren for alle dine overskrifts typografier
Avatar billede jonasion Nybegynder
22. december 2005 - 17:02 #2
Tak for pointeren! Det var nu ikke helt den metode jeg anvendte, men det virkede.

Istedet for at vælge Typografi og højreklikke der, valgte jeg,
1. at højreklikke på min "overskrift 1" og trykke på punktopstilling, dernæst
2. trykke på "flere niveauer" fanebladet, og så
3. vælge muligheden med "1. overskrift 1", "1.1 overskrift 2" og "1.1.1 overskrift 3".
4. vær opmærksom på at man kan vælge "tilpas" derinde og det kan godt give et par gode muligheder.
5. OG MAN SKAL OGSÅ VÆRE OPMÆRKSOM PÅ, at den som udgangspunkt vælger den første forkomst af "overskrift 1" som nummer 1., dette kan undgås (hvis man som jeg gerne vil have forside og indholdsfortegnelse med i den autogenerede indholdsfortegnelse) ved,
6. at gentage punkt 1.-2. og så trykke på knappen "start forfra"(herfra)" istedet for at have have "fortsæt" slået til.