Avatar billede luzk Nybegynder
21. december 2005 - 11:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved linked servers; kan ikke opdatere i databasen

Jeg har vovet mig ud på et temmelig nyt område for mig, hvor jeg vil linke to DB'er, og det er så desværre ikke lykkedes helt som jeg havde håbet...

Jeg har en MSSQL2000 DB med SP3 (herefter DB1), der kører på en win2000 server, hvortil jeg har linked en anden server med samme specifikationer (herefter DB2).

Jeg kan fra DB1 sagtens læse i DB2, fx med følgende query (pseudo):
SELECT    data
FROM        DB2.Catalog.Schema.Table
WHERE    (criteria = 0)

Problemet er at jeg kan ikke opdatere i DB1 udfra data hentet i DB2, som fx:
UPDATE table
SET    data = NULL
WHERE  (data IN
      (SELECT userID
        FROM DB2.Catalog.Schema.Table
        WHERE (criteria = 0)))

Fejlbeskrivelsen er "[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server][OLE/DB provider returned message: New transaction cannot enlist in the specified transaction coordinator.]"

Jeg har søgt på fejlen både på google og MSDN, men det eneste jeg har kunnet finde omhandler en sikkerhedsinstilling i XP når man arbejder med SQL server.
Det eneste sted XP er inde i billedet er på min egen PC, hvor der også ligger en SQL server, men burde min XP have noget at gøre med mit forsøg på at få to win2000 servere til at snakke sammen?

Nogen der har et fiks, til mit lille problem?

/Lusk
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
21. december 2005 - 11:58 #1
Du må vel også angive linked server i Update statmentet:

UPDATE DB2.Catalog.Schema.table
SET    data = NULL
WHERE  (data IN
      (SELECT userID
        FROM DB2.Catalog.Schema.Table
        WHERE (criteria = 0)))
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
21. december 2005 - 12:00 #2
Unskyld, jeg troede du skulle opdatere table på DB2. Mit forrige indlæg skulle derfor ikke være sendt.
Avatar billede luzk Nybegynder
09. januar 2006 - 11:10 #3
Ser desværre ikke ud til der findes en løsning på ovenstående, så lukker

/Lusk