Avatar billede moller06 Nybegynder
21. december 2005 - 08:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

smelt strenge fra forskellige rows sammen.

Hej - min hjerne er gået på juleferie, så lidt hjælp er nødvendig.

Jeg har en tabel hvori der ligger en masse note-records. Det ser eksempelvis sådan her ud:

|løbenr    |note        |
|00000100  |bla bla tekst|
|00000150  |sdfsl        |
|00000150  |w lkjsdflk  |
|00000215  | sdf  sdf    |
|00002100  | en tekst    |
|00002100  | lidt mere  |
|00002100  | endnu mere  |

---------------------------

som i kan se så er der flere af de samme løbenr.
Det jeg skal er at jeg skal have lagt teksten sammen for de løbenr der passer sammen - til én record i stedet for.
Enten i en ny tabel eller noget.

Eks. Sådan her:

|løbenr      |note                          |
|...        |                              |
|00002100    |en tekst lidt mere endnu mere |

Men jeg er gået kold i noget med en løkke inden i en løkke osv og at få smidt strengene sammen til én.
Så nu opgiver jeg og spørger om hjælp. Stædige mig.
Jeg håber på hurtig hjælp da det skal være færdigt inden jul - hvilket er i dag.

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2005 - 15:08 #1
det nemmeste er at hente rækkerne as is og så konkatanere i din applikation (ASP,
ASP.NET, Java, C# etc.)

det kan ikke gøres generelt i standard SQL og så vidt jeg ved ikke i SQLServer SQL

hvis du ved at der maksimalt kan være n rækker så kan du lave en n SELF JOIN
hvor du konkatanerer
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
21. december 2005 - 15:27 #2
Det vil være mulighed for at lave en stored procedures, hvor man med cursors løber igennem og bygger op strengen. Jeg ville i så fald lave en cursor som laver en distinct på løbenr, og derefter en cursor som slår op alle tekster på et bestemt løbenummer, og konkatanerer teksten til en streng.
Avatar billede moller06 Nybegynder
02. januar 2006 - 10:03 #3
lukket