Avatar billede qong Nybegynder
20. december 2005 - 21:30 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Fejl på harddisk (FIXIT) kan ikke klare det

Har testet harddisken med freewareprogrammet FIXIT, som findet 174 fejl der desværre ikke kan rettes med denne version, men derimod med købeversionen, er det bondefangeri eller meget normalt og findes der andre alternativer?

m.v.h. Qong
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. december 2005 - 21:35 #1
har du forsøgt med windows forskellige muligheder.
chkdsk /f  f.eks. Egenskaber på harddisk og check for fejl.
Nogle nye bundkort / harddisk har indbygget diskcheck i BIOS.

www.ultimateboodcd.com kan også en masse.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. december 2005 - 21:36 #2
Boot er ikke med d
http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede haverslev Novice
20. december 2005 - 21:37 #3
Prøv at teste HD med producentens eget program (se under:Hard Disk Diagnosis)
http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. december 2005 - 22:02 #4
Nogle af de harddisk diagnose programmer på det viste link, kan gøre data på disken ubrugelig, sellv om den lykkes med at fikse problemet.
Derfor har du vigtige data der kan gå tabt, er det, som altid, en god ide, at sikre dem først.
Avatar billede qong Nybegynder
21. december 2005 - 17:07 #5
Det prøver jeg lige
m.v.h. Qong
Avatar billede aqfi Nybegynder
23. december 2005 - 16:00 #6
Du kan også prøve at checke disken vhjælp af chkdsk /r den tager længere tid end chkdsk /f, men kan være den hjælper..
Avatar billede qong Nybegynder
24. december 2005 - 12:02 #7
Filerne chkdsk/f + r kan ikke findes på pc"en er beskeden der popper op, har prøvet at sætte installationscd i under søgningen, det hjalp heller ikke, hvor kan man ellers opstøve dem ;o)
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. december 2005 - 23:28 #8
Brug Windows-cd-rom'en til at starte computeren. Tryk på F10 i skærmbilledet "Velkommen til Installation", eller tryk på R for at reparere.

Der logger du dig på det system som det drejer sig om, og det er som regel 1: C:\WINDOWS

Der kan du fyre chkdsk /r afsted, men husk mellemrummet for /
Avatar billede qong Nybegynder
28. december 2005 - 11:37 #9
Ja så gik det, tilsyneladende ingen fejl ;o) kan være fixit gerne ville kapre kunder, jeg synes egentlig der var god hjælp i alle kommentarer, så smid lige et svar til point.
m.v.h. Qong
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
28. december 2005 - 13:32 #10
ok et svar
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. december 2005 - 13:35 #11
Endnu et  ;-)
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2005 - 16:37 #12
;o) God jul
Avatar billede qong Nybegynder
29. december 2005 - 14:11 #13
;o) tak igen, god jul