Avatar billede vat69 Nybegynder
20. december 2005 - 21:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HTML mail fortolkes ikke.

Hej Alle

Jeg håber der er en der kan svare på det her.

Vi har lavet en html nyhedsmail som bygges og sendes via en php backend.

Den sendes både som plain text og som html således at alle email klienter skulle ha en stor chance for at se den.

Det er naturligvis vores mening at den helst skulle kunne vises i HTML på så mange klienter som muligt.
Mailen vises også fint som HTML på disse som vi har testet:
jubiimail, hotmail, solmail, ofirmail, Outlook Expres 6.0, Outlook Express 5.0, Mozilla Tunderbird

Vores problem er at mailen kun kommer som tekst i Outlook 2003 samt Gmail. Dvs at Outlook 2003 og Gmail ikke kan fortolke vores HTML men istedet tager Plain Text versionen. Dette kan vi ikke forstå for vi mener at Outlook 2003 (+Gmail) burde kunne forstå HTML versionen lige som Outlook Express 6.0, da det ikke er en ældre email klient.

Her kan i se hvordan vores encoding ser ud som mailen sendes med:

Content-Type: multipart/alternative; boundary="---=_NextPart_177230846433708"
This is a multi-part message in MIME format.
-----=_NextPart_177230846433708
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Kan der være en fejl i encodingen således at Outlook 2003 og Gmail ikke kan fortolke vores HTML og tager Plain text versionen istedet, eller er der andre der har erfaringer med dette og ved hvad der kan være galt?
Selve HTML doctypen vi bruger er: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0.1 Transitional//EN">

Håber der er nogle her der kan lede os i den rigtige retning :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. december 2005 - 21:44 #1
Uden at have kontrolleret det, så ville jeg kikke på sikkerhedsindstillingerne. HTML mails udgør en risiko, jeg åbner f.eks. kun mails som plain text og uden billeder. Jeg kunne forestille mig at Microsoft endelig har lyttet og sat sikkerhedsindstillingerne således at html ikke accepteres som standard.

Dette er dog bare et gæt
Avatar billede sorenbs Nybegynder
20. december 2005 - 21:49 #2
I gmail åbnes mails også som standart i plain text. Herefter kan man trykke på en knap for at se HTMLversionen
Avatar billede vat69 Nybegynder
21. december 2005 - 08:57 #3
Det var også vores tanke, men det ser ud til at disse ting er slået til inde i indstillinger med mindre der er endnu et snørklet sted der ligger en "slå hTML fra" burde det ikke være problemet.
Ang. G-mail så kan jeg ikke lige finde hvor den kanp er :(
Avatar billede vat69 Nybegynder
21. december 2005 - 17:02 #4
Hej Alle vi fandt fejlen. Vi fik hjælp på denne side www.phpmailer.sourceforge.net
Vi ved ikke præcis hvad vi havde klummert i men nu virker det. :)