Avatar billede meelby Nybegynder
20. december 2005 - 18:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Find højden på Table

Underligt med de koder! Når jeg fjerner "style="DISPLAY: none;" i tabellen, virker offsetHeight - se selv...

Er der nogen der har en løsning?

<html>
<head>
    <title>Test</title>
</head>
<script language="javascript">
function hojde(){
var x=document.getElementById('Start').offsetHeight;
alert(x);}
</script>
<body>
<div onclick="hojde(Start)">Vis tabel højde</div>
<TABLE id="Start" style="DISPLAY: none;" width="100%" height="100%" style="BORDER-RIGHT: darkblue 1px solid; BORDER-TOP: darkblue 1px solid; BACKGROUND: #d9d9ff; BORDER-LEFT: darkblue 1px solid; BORDER-BOTTOM: darkblue 1px solid" cellSpacing=0 cellPadding=0 border=0>
<tr><td>Linie 1</td></tr>
<tr><td>Linie 2</td></tr>
<tr><td>Linie 3</td></tr>
</TABLE>
</body>
</html>
Avatar billede or.han Nybegynder
20. december 2005 - 21:14 #1
Det er da helt logisk at højden er 0 når element ikke er der.. Det er vel svaret tror jeg...
Avatar billede or.han Nybegynder
20. december 2005 - 21:15 #2
Og hvorfor skriver du hojde(Start)?? hojde-funktionen har ikke nogen parametre jo..
Avatar billede psykochicken Nybegynder
21. december 2005 - 10:52 #3
Hvis du vil måle højden på et skjult element kunne du jo prøve med:

<script type="text/javascript">
function hojde(elm){
  var x=document.getElementById(elm).offsetHeight;
  alert(x);
}
</script>
<div onclick="hojde('Start')">Vis tabel højde</div>
<TABLE id="Start" style="visibility:hidden;"....osv

/psc
Avatar billede meelby Nybegynder
22. december 2005 - 10:57 #4
OR.han >> Tja, måske fordi det indgår i en større enhed, og kort sagt betyder den opstillet variabel intet.

psykochicken >> Har prøvet din ide, men resultatet giver stadigvæk 0?
Avatar billede psykochicken Nybegynder
22. december 2005 - 20:54 #5
Får du 0 ?? - det virker fint hos mig.

Forskellen er jo netop at med display:none; vil højden være 0, da elementet ikke "optager plads" før det bliver vist.
Med visibility:hidden; skal den vise elementets højde, da elementet optager samme plads som når elementet vises:

<html>
<head>
<title>Test</title>
<script language="javascript">
function hojde(elm){
  var x=document.getElementById(elm).offsetHeight;
  alert(x);
}
</script>
</head>

<body>
<div onclick="hojde('Start')">Vis tabel højde</div>
<TABLE id="Start" width="100%" height="100%" style="visibility:hidden;border:darkblue 1px solid; background:#d9d9ff;" cellSpacing="0px" cellPadding="0px" border="0px">
  <tr>
    <td>Linie 1</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Linie 2</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Linie 3</td>
  </tr>
</TABLE>
</body>
</html>

/psc
Avatar billede meelby Nybegynder
22. december 2005 - 21:27 #6
Korrekt, det var jeg ikke opmærksom på - det virker perfekt :)

Smid et svar og få dine point.
Avatar billede psykochicken Nybegynder
22. december 2005 - 21:32 #7
..svar kommer her ;o)