Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
20. december 2005 - 17:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

250 besøg af google på 55 dage

Hej Eksperter!

Har de sidste par måneder ført lidt statistik på mit site så jeg kan se hvem der kommer forbi!

Til min undren har jeg fundet ud af at google boten har været forbi mit site www.alvision.dk ca. 250 gange for at indexsere på 55 dage... Jeg synes det tal er højt (ikke at det gør mig noget), og da jeg ikke har noget dynamisk tekst eller andre ændringer på mit site, hvorfor kommer google så så tit?
Den må vel efter 10 besøg have set det var det samme indhold hver gang også sætte intervallerne lidt ned i stedet for ca. 5 besøg om dagen?

Men ikke et decideret spørgsmål, blot en undren som nogen måske kunne give en forklaring på? :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. december 2005 - 17:24 #1
Der kan være flere forklaringer, f.eks. at der er mange derlinker til dig, så google hele tiden lander i dit site udefra. (det er så ikke tilfældet med dit site, kontroller din link popularitet her http://tools.marketleap.com/publinkpop/)

En anden forklaring kunne være the google dance, der er betegnelsen for den periode hvor google opdaterer sine indexer og sammenligner/validerer de forskellige baser op mod hinnanden.

Endeligt kunne det være en eller anden kodeglitch både hos dig (er dit site w3c valideret ellers prøv det) eller hos google hvor man en gang imellem oplever de mærkeligste ting både positive (som i dit tilfælde) og det modsatte.

Jeg tror mest på denne sidste
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
20. december 2005 - 17:31 #2
Den er alt fald valideret hos w3c og synes ikke min kode burde få den til at opføre sig anderledes end på andre sider jeg har lavet, men jeg siger tak for inputtet :)

det er altid dejligt at vide hvordan de søgemaskiner fungerer, så man kan prøve at tøjle dem :P
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. december 2005 - 18:54 #3
her er lidt statestik til sammenligning

måned    HITS
DEC      276+48
NOV      252+64
OKT      239+75
SEP      295+75

Jeg er faktisk ikke helt klar over hvorfor hits optælles som f.eks. 295+75
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
20. december 2005 - 22:45 #4
hvor er det statistik fra? vil tro det efter + er forespørgsler på robot.txt-filen - er det tit :)