Avatar billede taitech2006 Nybegynder
20. december 2005 - 15:54 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Vis sidste indtastet tal værdi

Jeg er ved at lave en database hvor jeg har sat min primær nøgle som tal istedet for autonummering, nu vil jeg gerne i min formular over min FilmID have at den viser det sidste indtastet værdi så jeg ved hvor jeg skal starte...

Nogen der kan hjælpe mig med det ?

skal siges at jeg ikke er den bedste til access, så jeg skal have en novice guide...
Avatar billede jensen363 Forsker
20. december 2005 - 15:58 #1
SELECT Last(tabel.FilmID)
Avatar billede mugs Novice
20. december 2005 - 16:01 #2
Eller lidt mere funktionel. Indtast flg. i formularens VedAktuel:

If Me.NewRecord Then
Me!FELTNAVN = DMax("[FELTNAVN]", "TABELNAVN",) +1
End If

Det sikrer dig, at en ny post altid får tasbellens største numeriske værdi +1. Og det er vel i sidste ende det du ønsker.
Avatar billede jensen363 Forsker
20. december 2005 - 16:01 #3
Du kan eventuelt åbne din formular med denne syntax :

Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
    DoCmd.GoToRecord , , acLast
End Sub
Avatar billede mugs Novice
20. december 2005 - 16:03 #4
En mindre retelse, der har sneget sig et komma for meget ind efter TABELNAVN:

If Me.NewRecord Then
Me!FilmID = DMax("[FilmID]", "TABELNAVN") +1
End If