Avatar billede meinertsen Nybegynder
20. december 2005 - 15:08 Der er 3 kommentarer

Lukker ikke Programmet

Hey

Denne makro køres fra PowerPoint  og henter via Excel 10.0 Library referencen en chart fra en Excel workbook og kræver en path og nogle højdeangivelser. Det hele virker fint, bortset fra at "ObjXls.Workbooks(Path).Close SaveChanges:=False" ikke lukker Excel.exe efter sig. Kører man makroen flere gange vil der være lige så mange åbne Excel.exe i windows task manager. Pisseirriterende.

Sub UpdateChart(strUpdate, Path, SheetUpd, ShpHeight, ShpWidth, ShpTop, ShpLeft)
Dim ObjXls As Excel.Application
Dim rngFormula As Range
Set ObjXls = New Excel.Application

ObjXls.Workbooks.Open Path, UpdateLinks:=3
Sheets(SheetUpd).Select
Sheets(SheetUpd).Shapes(strUpdate).Select
'Sheets(SheetUpd).Shapes(strUpdate).CopyPicture xlScreen

  On Error Resume Next
Err.Clear
Charts(strUpdate).CopyPicture xlPrinter, xlPicture, xlScreen
  If Err.Number <> 0 Then
  ActiveChart.CopyPicture xlPrinter, xlPicture, xlScreen
  End If

ObjXls.Workbooks(Path).Close SaveChanges:=False

ActiveWindow.View.Paste
With ActiveWindow.Selection.ShapeRange
  .Height = ShpHeight
  .Width = ShpWidth
  .Top = ShpTop
  .Left = ShpLeft
  End With
End Sub
Avatar billede bak Forsker
21. december 2005 - 09:13 #1
hvis selve excel-filen lukkes, men xcel-programmet forbliver åbent, så prøv at indsætte denne linie under close-linien
ObjXls.Quit
Set ObjXls = Nothing
Avatar billede meinertsen Nybegynder
28. december 2005 - 12:26 #2
Hey Hey. Kom frem til samme løsning, men kan se at du også har samme svar. Sæt et svar, så får du noge pts
Avatar billede bak Forsker
29. december 2005 - 21:17 #3
ok :-)