Avatar billede bagsvaerd-mand Nybegynder
20. december 2005 - 12:34 Der er 8 kommentarer

hvordan kan man "slukke" win Xp aftomatisk efter et tidsrum

hvordan kan man få Win Xp til at slukke aftomatisk efter brug ??
F.eks. efter 3-5 minuter.
20. december 2005 - 12:37 #1
... skal det være målt efter opstart/login eller hyr ?
Skal der være nogen "advarsel" først ?
Avatar billede vejmand Juniormester
20. december 2005 - 12:38 #2
Start -> Kontrolpanel -> Ydelse og vedligeholdelse -> Strømstyring
20. december 2005 - 12:42 #3
... altså du mener efter X tids IKKE brug ?
Så er det <vejmand>'s guide...
Avatar billede bagsvaerd-mand Nybegynder
20. december 2005 - 13:11 #4
Jeg vil gerne have min Computer til at slukke helt efter, f.eks, at have spillet lidt natmusik, og der efter slukker c.a. 3 min efter
20. december 2005 - 13:41 #5
Så er det <vejmand>'s guide...

Eller så ka' jeg vise dig en slags timér funktion som du manuelt starter og efter X tid lukker og slukker PC'en automatisk... ???
Avatar billede ulrik-nielsen Nybegynder
22. december 2005 - 21:09 #6
Du kan bruge et programmet "shutdown" der følger med windows:
Start -> Kør -> shutdown -i

Så kommer der et grafisk interface om med forskellige indstillinger.
Du kan også kører programmet i "text-mode" fra en command prompt:
Start -> Kør -> cmd (enter) shutdown (enter)
Her får du lidt flere indstiliingsmuligheder.

Du kan evt. lave en genvej med de parametre du ønsker så du kun skal dobbeltklikke på denne for at aktivere funktionen.

Håber du kan bruge det.

Mvh Ulrik
22. december 2005 - 21:32 #7
<ulrik-nielsen>: Det er også det trix jeg vil vise - bygget sammen med en [sleep] funktion - men nu ka' < bagsvaerd-mand> jo lige vende tilbage...
02. januar 2006 - 21:28 #8
(Hvad endte denne tråd med?)