Avatar billede zoone Nybegynder
20. december 2005 - 11:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

To skærme på laptop

Hej!

Jeg vil gerne (skal!) bruge 2 skærme på min laptop med "extend desktop" funktionen, så min desktop blir dobbelt så bred.

Bærbaren er en IBM T40 (med 1xVGA udgang) med Docking station (model 74P6733). Denne dock har 1xDVI og 1xVGA udgang. Jeg har forsøgt at sætte skærmene til en udgang hver i docken, men uden held (Der kommer ikke billede på DVI udgangen, heller ikke om jeg benytter denne alene). Jeg har også forsøgt at sætte en af skærmene i VGA udgangen i docken og den anden direkte på VGA udgangen i bærbaren, hvilket naturligvis resulterer i 2 ens skærmbilleder - og det kan jeg ik bruge til noget...

Det virker lidt som om der slet ikke er liv i DVI udgangen, men det skulle ikke være en defekt, har jeg fået at vide af min IT-afdeling.
20. december 2005 - 11:43 #1
Lige en hurtig:
1) Korrekte driver (ikke XP's standard) ?
2) Der er nogle gange en Fn tastekombination soam skal aktiveres mht skærmudgang #2 ?
Avatar billede rlj Nybegynder
20. december 2005 - 11:59 #2
kan huske engang at have gjort det på en compaq bærbar og dock med skærm tilknyttet. Brugte simpelthen bare muligheden i "egenskaber" og valgte at benytte den eksterne skærm som skærm 1 og min bærbars skærm som skærm 2. Det "funkede" uden problemer.

/RLJ
Avatar billede zoone Nybegynder
20. december 2005 - 12:04 #3
dr1: Der er valgt korrekt driver til begge monitors, og tastekombinationen er forsøgt!

RLJ: Jeg kan godt vælge min bærbars skærm som en af mine monitors, men det er der ikke meget sjovt i, eftersom den er alt for lille - jeg vil jo have 2 ens, store monitors! :D

Men der kommer slet ikke noget signal fra DVI indgangen, selvom denne er sat til alene. Jeg frygter lidt at det skyldes at PC'en ikke har en DVI, og derfor virker den ikke. Ellers må det jo være dock'en der er game over.
20. december 2005 - 12:33 #4
Det er nok sådan at PC'en _ikke_ selv har DVI (men 'kun' standard VGA) med dock'en er forberedt til at kunne håndtere en PC med DVI ytpyt ...
Avatar billede zoone Nybegynder
20. december 2005 - 12:45 #5
Det er korrekt, som jeg skrev: Bærbaren er en IBM T40 (med 1xVGA udgang)

:P
Avatar billede rlj Nybegynder
20. december 2005 - 12:45 #6
nårrr.... sorry så misforstod jeg spørgsmålet
Avatar billede zoone Nybegynder
25. april 2006 - 15:05 #7
Tror bare jeg lukker den her igen. Tak for jeres forslag, selvom jeg aldrig fik det til at virke :(