Avatar billede lionheart Nybegynder
20. december 2005 - 10:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig?

Jeg skrev et indlæg for et par uger siden med titelen; "hjælp til data transaktion". Der var kun én der svarede og han svarede desværre forkert. Nu prøver jeg igen med det samme spørgsmål:

Det er vedr. den her sætning jeg ikke kan få til at virke:
<td><a href=bokser_vaelg_ok.asp?idnr=<%="+id+"%>><%= rstSearch.Fields("alias").value %></a></td>

Det er er meningen at når jeg kører musen over feltet/linket "alias", så skal den vise id nummeret. Indtil nu viser den kun +id+ når jeg fører musen over linket. Det vil sige når den overfører dataerne til den anden side viser den samtlige id profiler.....håber nogen kan ændre koden for mig?

jeg har også prøvet at skrive det sådan her:
<td><%=rstSearch.Fields("<a href=bokser_vaelg_ok.asp?nr="+id+">"+alias+"</a>").value %></td>

Men så skriver den der her fejl på siten:
Error Type:
Sun ONE ASP VBScript runtime (0x800A0CC1)
ADO Could not find the object in the collection corresponding to the name or ordinal reference requested by the collection.
/searchform2.asp, line 51
Avatar billede lionheart Nybegynder
20. december 2005 - 10:58 #1
Det er en script hvor folk kan indtaste en navn eller alias og søge efter en profil i databasen. Derefter er det meningen at når man klikker på proliens alias så bliver samtlige dataer med det id nummer profilen har sendt til en anden site, i dette tilfælde bokser_vaelg_ok.asp.
Avatar billede lionheart Nybegynder
20. december 2005 - 11:00 #2
der skulle ikke stå proliens men profilens alias....
Avatar billede fennec Nybegynder
20. december 2005 - 11:02 #3
<td><a href=bokser_vaelg_ok.asp?idnr=<%= rstSearch("id") %>><%= rstSearch("alias") %></a></td>
Avatar billede power_t Nybegynder
20. december 2005 - 11:03 #4
Din variabel hedder vel ikke:

"+id+"

..men måske bare:

id

I så fald skal koden være:

<a href=bokser_vaelg_ok.asp?idnr=<%=id%>><%= rstSearch.Fields("alias").value %></a>
Avatar billede lionheart Nybegynder
20. december 2005 - 13:13 #5
fennec det virkede tusind tak for hjælpen ;0)
Power, jeg prøvede også det, som du skrev men desværre virkede det ikke, men tak for forsøget :0)