Avatar billede 120769 Nybegynder
19. december 2005 - 22:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gem textbox i XML

Hejsa
Jeg er ved at noget, hvor værdien af en textbox skal skrives til en xml fil, eksister filen skal den bare overskrives.
Jeg har fundet noget kode her på sitet, men når jeg kør koden anden gang, uden at lukke programmet fejler det :-(

Jeg tror fejlen ligger i noget med nogle værdier der skal slettes, men jeg kan ikke få det til at virke.

Det er denne linie "dt.Columns.Add(dc)" der fejler.

Her er koden:

    Dim dc As New DataColumn, dt As New DataTable, dr As DataRow

    Private Sub btnSaveXML_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSaveXML.Click
        Dim item As String
        dc.ColumnName = "Name"
        dc.DataType = System.Type.GetType("System.String")
        dt.Columns.Add(dc)
        dr = dt.NewRow
        dr("Name") = TextBox1.Text
        dt.Rows.Add(dr)

        Dim ds As New DataSet
        ds.Tables.Add(dt.Copy)
        ds.WriteXml("C:\test.xml")

    End Sub

Mvh. Henrik
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2005 - 22:12 #1
hvordan fejler ?

gæt: skal dc,dt,dr ikke ind i metoden ?
Avatar billede 120769 Nybegynder
20. december 2005 - 07:19 #2
Den skriver: Column 'Name' already belongs to this DataTable

Men kun hvis jeg køre programmet igennem 2 gange uden at lukke dette.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2005 - 09:07 #3
så prøv mit gæt !
Avatar billede 120769 Nybegynder
20. december 2005 - 09:20 #4
Jeg er ret ny i dette her, hvad mener du med "ind i metoden"?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2005 - 09:47 #5
Private Sub btnSaveXML_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSaveXML.Click
          Dim dc As New DataColumn, dt As New DataTable, dr As DataRow
Avatar billede 120769 Nybegynder
20. december 2005 - 19:01 #6
Tak for hjælpen.
Nu virker det :-)

Lige et ekstra spørgsmål, hvordan får jeg givet dig dine point?

Henrik
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2005 - 08:29 #7
jeg ligger et svar som du kan acceptere
Avatar billede 120769 Nybegynder
21. december 2005 - 09:15 #8
Tak for det.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2005 - 09:20 #9
du skal markere mit navn ude i combo boxen så det bliver blåt og klikke accepter
Avatar billede 120769 Nybegynder
21. december 2005 - 10:11 #10
TAk :-)