Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. december 2005 - 15:51 Der er 29 kommentarer

overskrift via categori

hvordan får jeg den categori jeg trykker på som er et link til at blive vist som overskrift på min cat.php side...

i kan lige få mine php koder for begge sider...

index.php
*****************************************************************
<?php

$sql = "
  SELECT
    *
  FROM
    cat
  ORDER BY
    genre DESC

  ";
$qh = mysql_query( $sql ) or die ( mysql_error() );
if ( mysql_num_rows( $qh ) > 0 )
{
  while ( $row = mysql_fetch_assoc( $qh ) )
  {
    echo '<a href="cat.php?id=' . $row['id'] . '">' . $row['genre'] . '</a> | ';
  }
?>
*****************************************************************

cat.php
*****************************************************************
<?php
    mysql_query("SELECT id, genre FROM cat WHERE genre = 'id'", $id) or die(mysql_error());
    echo '<center>' .$row['genre']. '</center>';
    ?>
    </th></tr>
    <tr bgcolor="#669999"><?php
$id = ( !empty( $_GET['id'] ) ? mysql_real_escape_string( $_GET['id'] ) : 0 );
$sql = sprintf( "
  SELECT
    *
  FROM
    jokes
  WHERE
    id = 'cat'
  "
  ,$id
  );
$qh = mysql_query( $sql ) or die ( mysql_error() );
if ( mysql_num_rows( $qh ) > 0 )
{
  $row = mysql_fetch_assoc( $qh );
  echo '<a href="artist.php?id=' . $row['id'] . '">' . $row['titel'] . '</a></td><td>' . $row['genre'] . '</td></tr>';
  echo "<center><a href=\"index.php\">Tilbage til jokes</a></center>";
}
else
{
  echo "<center>ingen nye indlæg</center>";
}
?>
*****************************************************************

skal lige siges den første linie på cat.php har jeg selv lavet men den giver mig en fejl i den linie...
det er den linie som skulle kunne vise min valgte categori som en overskrift...
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. december 2005 - 15:53 #1
jeg får den fejl:

Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:\Programmer\YellowTip\Htdocs\test\jokes\cat.php on line 134

og det er i denne del:

<?php
    mysql_query("SELECT id, genre FROM cat WHERE genre = 'id'", $id) or die(mysql_error());
    echo '<center>' .$row['genre']. '</center>';
    ?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. december 2005 - 15:54 #2
Prøv:

$query = mysql_query("SELECT id, genre FROM cat WHERE genre = 'id' LIMIT 1", $id) or die(mysql_error());
    $row = mysql_fetch_assoc($query);
    echo '<center>' .$row['genre']. '</center>';
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. december 2005 - 15:54 #3
Og denne skal lige op over:
$id = ( !empty( $_GET['id'] ) ? mysql_real_escape_string( $_GET['id'] ) : 0 );
$query = mysql_query("SELECT id, genre FROM cat WHERE genre = 'id' LIMIT 1", $id) or die(mysql_error());
    $row = mysql_fetch_assoc($query);
    echo '<center>' .$row['genre']. '</center>';
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. december 2005 - 15:55 #4
mysql_query("SELECT id, genre FROM cat WHERE id = $_GET['id']") or die(mysql_error());
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. december 2005 - 15:57 #5
jeg får denne fejl:

Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:\Programmer\YellowTip\Htdocs\test\jokes\cat.php on line 135

i denne line:

$query = mysql_query("SELECT id, genre FROM cat WHERE genre = 'id' LIMIT 1", $id) or die(mysql_error());
Avatar billede yezbarh Nybegynder
19. december 2005 - 15:59 #6
$query = mysql_query("SELECT `id`, `genre` FROM `cat` WHERE `genre` = 'id' LIMIT 1, $id") or die(mysql_error());

- Hvor kommer "id" fra?
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. december 2005 - 16:01 #7
id kommer fra min index side hvor du trykker på et categori link....

http://80.163.22.100/test/jokes/index.php

der kan du se det...
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. december 2005 - 16:06 #8
Fik du testet:

cat.php
*****************************************************************
<?php
  $id = ( !empty( $_GET['id'] ) ? mysql_real_escape_string( $_GET['id'] ) : 0 );
    $query = mysql_query("SELECT id, genre FROM cat WHERE genre = 'id' LIMIT 1", $id) or die(mysql_error());
  $row = mysql_fetch_assoc($query);
  echo '<center>' .$row['genre']. '</center>';
?>
    </th></tr>
    <tr bgcolor="#669999"><?php
$id = ( !empty( $_GET['id'] ) ? mysql_real_escape_string( $_GET['id'] ) : 0 );
$sql = sprintf( "
  SELECT
    *
  FROM
    jokes
  WHERE
    id = 'cat'
  "
  ,$id
  );
$qh = mysql_query( $sql ) or die ( mysql_error() );
if ( mysql_num_rows( $qh ) > 0 )
{
  $row = mysql_fetch_assoc( $qh );
  echo '<a href="artist.php?id=' . $row['id'] . '">' . $row['titel'] . '</a></td><td>' . $row['genre'] . '</td></tr>';
  echo "<center><a href=\"index.php\">Tilbage til jokes</a></center>";
}
else
{
  echo "<center>ingen nye indlæg</center>";
}
?>
*****************************************************************
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. december 2005 - 16:09 #9
jakobdo:

Ja det fik jeg og der får jeg denne fejl:

Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:\Programmer\YellowTip\Htdocs\test\jokes\cat.php on line 135

i denne del:

<?php
  $id = ( !empty( $_GET['id'] ) ? mysql_real_escape_string( $_GET['id'] ) : 0 );
    $query = mysql_query("SELECT id, genre FROM cat WHERE genre = 'id' LIMIT 1", $id) or die(mysql_error());
  $row = mysql_fetch_assoc($query);
  echo '<center>' .$row['genre']. '</center>';
?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. december 2005 - 16:12 #10
Har du felterne: id, genre
i tabellen: cat
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. december 2005 - 16:12 #11
ja det har jeg
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. december 2005 - 16:20 #12
det er også derfor jeg ikke lige kan forstå at den ikke vil vise min genre som overskrift nå jeg trykker på linket
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. december 2005 - 16:24 #13
Prøv at test din sql i phpmyadmin.
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. december 2005 - 16:31 #14
hvordan gør jeg det?
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. december 2005 - 18:26 #15
Haha, fejlen er jo denne:
$query = mysql_query("SELECT id, genre FROM cat WHERE genre = 'id' LIMIT 1", $id) or die(mysql_error());

Linien skal være:
$query = mysql_query("SELECT id, genre FROM cat WHERE genre = '$id' LIMIT 1") or die(mysql_error());
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. december 2005 - 18:33 #16
prøv lige denne adersse og tryk på en af dem. har lige ændret linien...

http://80.163.22.100/test/jokes/index.php

tryk på en af dem.... jeg kan desværre ikke se dere sker noget...
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. december 2005 - 18:38 #17
kan det være at linien kan skrives sådan her

$query = mysql_query("SELECT id, genre FROM cat WHERE id = '$genre' LIMIT 1") or dir(mysql_error());
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. december 2005 - 18:39 #18
det virkede heller ikke
Avatar billede yezbarh Nybegynder
19. december 2005 - 18:40 #19
$query = mysql_query("SELECT `id`, `genre` FROM `cat` WHERE `id` = '$genre' LIMIT 0,01") or die(mysql_error());

prøv det!
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. december 2005 - 18:42 #20
nej virker heller ikke
Avatar billede yezbarh Nybegynder
19. december 2005 - 18:43 #21
Ja, så kom dog med fejl meddelsen, hvad siger fejlen?!
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. december 2005 - 18:44 #22
den giver ikke nogen fejl. den viser bare ikke overskriften som er categori navnet...
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. december 2005 - 18:46 #23
prøv det link jeg har skrevet i beskeden kl. 18:33:56

vælg en categori den overføre desværre ikke categorien til overskriften...
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. december 2005 - 18:56 #24
Sådan ser cat.php ud nu...

cat.php
*************************************************************************************
<?php
  $id = ( !empty( $_GET['id'] ) ? mysql_real_escape_string( $_GET['id'] ) : 0 );
    $query = mysql_query("SELECT id, genre FROM cat WHERE id = '$genre' LIMIT 1") or die(mysql_error());
  $row = mysql_fetch_assoc($query);
  echo '<center>' .$row['genre']. '</center>';
?>
    </th></tr>
    <tr bgcolor="#669999"><td><?php
$id = ( !empty( $_GET['id'] ) ? mysql_real_escape_string( $_GET['id'] ) : 0 );
$sql = sprintf( "
  SELECT
    *
  FROM
    jokes
  WHERE
    id = 'cat'
  "
  ,$id
  );
$qh = mysql_query( $sql ) or die ( mysql_error() );
if ( mysql_num_rows( $qh ) > 0 )
{
  $row = mysql_fetch_assoc( $qh );
  echo '<a href="vis_joke.php?id=' . $row['id'] . '">' . $row['overskrift'] . '</a>' . $row['afsender'] . '';
  echo "<center><a href=\"index.php\">Tilbage til jokes</a></center>";
}
else
{
  echo "<center>ingen nye indlæg</center>";
}
?>
*************************************************************************************
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. december 2005 - 19:13 #25
Hvor kommer $genre nu fra?
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. december 2005 - 19:16 #26
sådan... før var fordi jeg lige skulle prøve noget men ikke fik det ændret...

<?php
  $id = ( !empty( $_GET['id'] ) ? mysql_real_escape_string( $_GET['id'] ) : 0 );
    $query = mysql_query("SELECT id, genre FROM cat WHERE genre = '$id' LIMIT 1") or die(mysql_error());
  $row = mysql_fetch_assoc($query);
  echo '<center>' .$row['genre']. '</center>';
?>
    </th></tr>
    <tr bgcolor="#669999"><td><?php
$id = ( !empty( $_GET['id'] ) ? mysql_real_escape_string( $_GET['id'] ) : 0 );
$sql = sprintf( "
  SELECT
    *
  FROM
    jokes
  WHERE
    id = 'cat'
  "
  ,$id
  );
$qh = mysql_query( $sql ) or die ( mysql_error() );
if ( mysql_num_rows( $qh ) > 0 )
{
  $row = mysql_fetch_assoc( $qh );
  echo '<a href="vis_joke.php?id=' . $row['id'] . '">' . $row['overskrift'] . '</a>' . $row['afsender'] . '';
  echo "<center><a href=\"index.php\">Tilbage til jokes</a></center>";
}
else
{
  echo "<center>ingen nye indlæg</center>";
}
?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. december 2005 - 19:22 #27
Prøv lige at giv et par linier fra dine tabel!
Hvordan er dine data i genre-tabellen?
Og hvordan er de i jokes?
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
21. december 2005 - 19:28 #28
Sådan her ser mine tables ud til categorier og til mine jokes....

******************************************************************************************

CREATE TABLE `jokes` (
`id` INT(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
`dato` DATETIME NOT NULL ,
`overskrift` VARCHAR( 50 ) NOT NULL ,
`genre` INT(11) NOT NULL ,
`joken` LONGTEXT NOT NULL ,
`afsender` VARCHAR( 50 ) NOT NULL ,
PRIMARY KEY ( `id` )
) TYPE = MYISAM ;

CREATE TABLE `cat` (
`id` INT (11) AUTO_INCREMENT,
`genre` VARCHAR ( 50 ),
PRIMARY KEY ( `id` )
) TYPE = MYISAM;

******************************************************************************************

Håber du kan bruge dette til noget...
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
21. december 2005 - 19:31 #29
er der en fejl i min sql? når jeg skal hente mine jokes frem i hver enkel kategori?
for den vil ikke vise dem. nu har jeg langt en under blondine men den viser ikke noget. mit php scripte er dette...

><?php
$id = ( !empty( $_GET['id'] ) ? mysql_real_escape_string( $_GET['id'] ) : 0 );
$sql = sprintf( "
  SELECT
    *
  FROM
    jokes
  WHERE
    id = 'cat'
  "
  ,$id
  );
$qh = mysql_query( $sql ) or die ( mysql_error() );
if ( mysql_num_rows( $qh ) > 0 )
{
  $row = mysql_fetch_assoc( $qh );
  echo '<a href="vis_joke.php?id=' . $row['id'] . '">' . $row['overskrift'] . '</a>' . $row['afsender'] . '';
  echo "<center><a href=\"index.php\">Tilbage til jokes</a></center>";
}
else
{
  echo "<center>ingen jokes endnu...</center>";
}
?>