Avatar billede lindsom Nybegynder
19. december 2005 - 13:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lave en database bestående af 2 tabeller

Hejsa derude,

Jeg skal have lavet en simpel database der skal hjælpe mig med at holde styr på cd'er i mapper. Jeg har lavet en tabel for mapper og en for cd'er. Der er flere cd'er på mappe. Hvordan får jeg koblet de 2 tabeller sammen så jeg kan overskue hver mappes indhold i en undertabel?

mvh lindsom
Avatar billede hirtshals Nybegynder
19. december 2005 - 13:35 #1
Du skal lave en 1 > Mange relation  Mellem tabellerne

Dvs et AutoNummeringsfelt i Mappe tabellen, der feks hedder idMapper, som skal være Primær Nøgle. I CD tabellen laver du et numerisk felt kaldet idMapper.

Oppe på værktøjs linjen vælger du det ikon der hedder relations ship - og trækker Primær Nøglen ud for feltet idMapper i Mappe tabellen ned på idMapper i CD tabellen, så har du lavet et 1 > mange relation

Dvs en mappe kan bestå af mange cd'er
Avatar billede hirtshals Nybegynder
19. december 2005 - 13:42 #2
Har du ikke styr på Relationer - kan du evt læse her

http://www.kenddinpc.dk/Modul_5/13.htm
Avatar billede lindsom Nybegynder
19. december 2005 - 13:46 #3
Hej hirtshals
Tak for din hjælp. Dog mangler jeg at kunne se mine cd'er i mappetabellen eller at kunne vælge dem fra cd tabellen?
Avatar billede weaponx Nybegynder
20. december 2005 - 10:51 #4
Det skal du ikke gøre på tabel niveau det skal du gøre enten i en samleforespørgsel eller i en formular med tilhørende underformular (sidstnævnte er nok mest hensigtsmæssig i dit tilfælde)