Avatar billede surreal Nybegynder
19. december 2005 - 11:36 Der er 2 kommentarer

Forbindelser til MS SQL

Hej,

Jeg vil gerne oprette en ikke ODBC forbindelse til en MS SQL database med mixed authentication slået til. Kan I hjælpe?

På forhånd mange tak!
Avatar billede medions Nybegynder
19. december 2005 - 12:01 #1
Du kan bruge DBD::Sybase driveren til at connecte til Microsoft SQL server 2000....

du kan bruge fx cpan til at installere denne på din maskine... hent dernæst freetds fra www.freetds.org

tar xvfz freetds-0.53.tgz
make
make install

hvis du bruger bash kan du dernæst "export SYBASE=/usr/local/freetds

kode eksempel:

#!/usr/bin/perl

use DBI;

$user = 'sa';
$password = 'password';

$dbh = DBI->connect('DBI:Sybase:server=file1',$user,$password);
$dbh->do("use Northwind");

$action = $dbh->prepare("sp_help");
$action->execute;
$rows = $action->rows;
print("rows is $rows\n";

while (@first = action_>fetchrow_array) {
foreach $field (@first) {
print("$field\t");
}
print("\n");
}

exit(0);

//>Rune
Avatar billede surreal Nybegynder
19. december 2005 - 12:41 #2
En mindre detaljer, jeg bruger Active state perl. Jeg får følgende fejl:

install_driver(Sybase) failed: Can't locate DBD/Sybase.pm in @INC (@INC contains
: C:/Perl/lib C:/Perl/site/lib .) at (eval 4) line 3.
Perhaps the DBD::Sybase perl module hasn't been fully installed,
or perhaps the capitalisation of 'Sybase' isn't right.
Available drivers: ADO, DBM, ExampleP, File, Proxy, Sponge.
at test.pl line 6