Avatar billede fab Nybegynder
18. december 2005 - 19:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Attachmovie og fade billede ind med actionscript?

on (press) {
    _parent._parent.placeholder.attachMovie("2005_1", "collectionimage", 1);
Avatar billede fab Nybegynder
18. december 2005 - 19:37 #1
Hej med jer,

Pls. glem ovenstående :) Det var en copyPaste fejl ;)

Jeg har en knap "button". Når jeg klikker på "button", så attachMovie'er jeg et clip "superclip" ind i "placeholder". Det virker fint.

Jeg vil gerne benytte de nye properties filtre til at fade billedet ind - og jeg vil gerne have en funktion et enkelt sted, som jeg kan kalde når jeg attachMovier mit superclip ind i placeholder.

Jeg bruger dette script til at attachMovie med;

on (press) {
    _parent._parent.placeholder.attachMovie("superClip", "superClip", 1);
}

Men .. øh ... jeg kan så ikke få det til at fade frem. Desværre kan jeg ikke lave det som en manuel tween inde i selve superClip, da jeg ikke har adgang til det.

Giver det mening? Jeg er fortsat ikke super duper ping pong til Actionscript, så hvis i har overskud til at forklare hvorhenne hvilke scripts skal stå, så vil jeg blive meget glad.

Venligst,
Fab
Avatar billede emmo Nybegynder
18. december 2005 - 20:02 #2
du skal først impoter teewn classen før det virker

import mx.transitions.Tween;
import mx.transitions.easing.*; //når du skriver * importer dem alle samen

on (press) {
    var tw:Tween = new Tween(indsæt taget,"_alpha",Strong.easeOut,20,100,1,true);
}                                                            //fra til tid(1sek)
Avatar billede fab Nybegynder
18. december 2005 - 20:19 #3
Oki, det giver mening. Jeg er næsten med - hvad betyder "indsæt taget"? Er det instance navnet på den film jeg har attachet (i mit tilfælde superClip) eller ..?

Fab
Avatar billede barklund Nybegynder
19. december 2005 - 08:46 #4
På actionscripts.org er der en simpel tutorial til Tweening-klasserne, som sikkert kan give dig, hvad du har brug for:

http://actionscript.org/tutorials/advanced/Tween-Easing_Classes_Documented/index.shtml

:)

--
Morten Barklund