Avatar billede klyde Nybegynder
17. december 2005 - 23:38 Der er 3 kommentarer

3 felter i Dictionary objekt?

Hej.
Jeg har brug for et exstra felt i mit shopcart.
Kan man ikk bruge noget alla: dictCart.Add iListID, iProdID, iItemCount

Lige nu kan jeg kun indsætte et produkt id og et count, men jeg skal også ha plads til et ListID som difinere hvilken liste produktet høre til..

Om ikk andet søger jeg en alternativ løsning som ikke er database drevet.
------------------------------------------------------------------------------------------
' Get all the parameters passed to the script
iListID = CInt(Request("ListID"))
iProdID = CInt(Request("ProdID"))
iItemCount = CInt(Request("ProductCount"))

' Get a reference to the cart if it exists otherwise create it
If IsObject(Session("cart")) Then
  Set dictCart = Session("cart")
Else
  Set dictCart = Server.CreateObject("Scripting.Dictionary")
End If
If dictCart.Exists(iProdID) Then
  dictCart(iProdID) = dictCart(iProdID) + iItemCount
Else
  dictCart.Add iProdID, iItemCount
End If

Håber i kan hjælpe
Avatar billede driis Nybegynder
17. december 2005 - 23:50 #1
Definér en klasse der indeholder de felter, du har brug for, og push objekter af denne på din Dictionary.
Avatar billede klyde Nybegynder
18. december 2005 - 01:14 #2
Lyder interessent, kan du prøve at give et eksempel måske.
Jeg kan ikke helt se det for mig!
Avatar billede tjp Mester
18. december 2005 - 01:27 #3
Du kan helt enkelt lade din 'key' iProdID refererer til et array:
dictCart.Add iProdID, Array(iItemCount, ListID)

Værdier hentes med indekset på det ønskede, 0 for iItemCount, 1 for ListID, fx:
dictCart(iProdID)(0) = dictCart(iProdID)(0) + iItemCount