Avatar billede ras2000 Nybegynder
24. april 2001 - 18:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

word dokument fra html fil

Jeg har ladet mig fortælle at man kan lave et word dokument udfra indholdet af en html fil via asp, og har set det er blevet diskuteret et par gange. Er der ikke en der kan fortælle mig hvordan man server side eller client side opretter et word dokument, og skriver noget i det. Derfra kan jeg nok selv hitte ud af det.
Avatar billede kasper Nybegynder
24. april 2001 - 18:30 #1
Lytter med
Avatar billede 12tri Nybegynder
24. april 2001 - 18:38 #2
Lytter også
Avatar billede kasper Nybegynder
24. april 2001 - 18:39 #3
Hehe:)
Avatar billede ras2000 Nybegynder
24. april 2001 - 18:40 #4
Jamen så mangler vi jo bare en eller anden med nogle svar!
Avatar billede ras2000 Nybegynder
24. april 2001 - 19:04 #5
Nå, jeg skal hjem af. Jeg håber der kommer en masse gode råd i løbet af aftenen.
Avatar billede hansen Nybegynder
24. april 2001 - 19:08 #6
Kig indenfor på http://www.codelink.dk

Under Kildekode eller Tutorials, her der noget der hedder MSoffice, kig engang her, der er noget om det !
Avatar billede ras2000 Nybegynder
25. april 2001 - 11:50 #7
Nå, jeg har været inde og finde noget kode, men jeg kan ikke få skidtet til at virke. Det her skulle lave et excel ark, men gør det ikke. Jeg kan se på min jobliste at excel.exe bliver startet et væld af gange, men der kommer ikke noget excel ark ud af det, jeg kan finde igen, og kontrrollere om det ser ud som det skal.
<html>
<head>
</head>
<body>
<%
    \'-- declare varaibles    -----------------------------------
    dim oExcel
    \'-- END: declare varaibles    -----------------------------

    \'-- create Excel-object    ---------------------------------
    set oExcel = server.createObject(\"Excel.Application\")
    \'-- END: create Excel-object    ---------------------------

    \'-- Set Excel parameters    -------------------------------
    oExcel.visible = true
    oExcel.Application.Workbooks.add
    oExcel.Application.DisplayAlerts = False
    oExcel.Worksheets(3).Delete
    oExcel.Worksheets(2).Delete
    oExcel.Application.DisplayAlerts = True
    \'-- END: Set excel parameters    ---------------------------

    \'-- Write the worksheet name    ---------------------------
    oExcel.Application.Worksheets(1).Name = \"Testar\"
    \'-- END: Write the worksheet name    -----------------------

    \'-- Set some cells parameters    ---------------------------
    oExcel.Activesheet.Range(\"A1\",\"C1\").Font.Bold = True
    oExcel.Activesheet.Range(\"A1\",\"C1\").Interior.ColorIndex = 15
    oExcel.Activesheet.Range(\"A1\",\"C1\").Borders.ColorIndex = 1
    \'-- END: set some cells parameters    ---------------------

    \'-- set the size of some cells    -------------------------
    oExcel.Activesheet.Columns(\"A\").ColumnWidth = oExcel.Activesheet.Columns(\"A\").ColumnWidth * 3
    oExcel.Activesheet.Columns(\"B\").ColumnWidth = oExcel.Activesheet.Columns(\"B\").ColumnWidth * 5
    \'-- END: Set the size of some cells    ---------------------

    \'-- Write data into the cells    ---------------------------
    oExcel.Activesheet.Cells(1,1) = \"Rubrik1\"
    oExcel.Activesheet.Cells(1,2) = \"Rubrik2\"
    oExcel.Activesheet.Cells(1,3) = \"Rubrik3\"

    oExcel.Activesheet.Cells(2,1) = \"Text1\"
    oExcel.Activesheet.Cells(2,2) = \"Text2\"
    oExcel.Activesheet.Cells(2,3) = \"Text3\"
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=\"myfile.xls\"
    \'-- END: Write data into the cells    ---------------------

    \'-- Clean up the mess    -----------------------------------
    \'oExcel.Quit
    \'set oExcel = nothing
    \'-- END: Clean up the mess    -----------------------------
%>
Avatar billede ras2000 Nybegynder
30. april 2001 - 14:58 #8
lukker
Avatar billede ras2000 Nybegynder
03. maj 2001 - 14:27 #9
Til andre der vil vide det:
Denne kode laver et word dokument, og gemmer det:
<%
dim myword, mydoc, sti
sti = \"d:\\InetRoot\\muc\\mur-tag\\muc\\doc2.doc\"
Set myword = server.CreateObject(\"Word.Application\")
Set mydoc = myword.Documents.Open(sti)
mydoc.Range.Text =
mydoc.SaveAs \"d:\\InetRoot\\muc\\mur-tag\\muc\\doc2.doc\"
mydoc.close
myword.quit
%>
Men!
Der kommer sandsynligvis bøvl, noget med out of process og inProc. Dette dokument retter problemet for iis 4.0:
http://www.mur-tag.dk/muc/oopcomp.zip
Jeg ved ikke hvad det kan give af evt problemer, jeg sidder selv og roder rundt med det.