Avatar billede dusted Nybegynder
17. december 2005 - 16:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvad fanden ?

foreach ($_POST as $key => $value) {
    if(isset($_POST[$key]) != '') {

Er det bare mig, eller er den nederste linje helt og aldeles unødig?

min kode er ikke helt appelsinfri, det var jeg så heller ikke da jeg skrev den..
Avatar billede udvikler Nybegynder
17. december 2005 - 16:40 #1
Ja den er fuldstændig unødig, men der er nogle der gør sådan, har aldrig forstået hvorfor, måske vil nogle bare have en længere kode end nødvendigt :)

det den tjekker er jo:

if //hvis
(isset($_POST[$key]) // denne værdi
!= '') //ikke er tom
{ // så

altså i en lang køre: Hvis denne værdi ikke er tom så

så hellere lave den sådan er:

    if(isset($_POST[$key]) = '') {
    echo "værdien er tom";
    }else{
    echo "Værdien er ikke tom";
    }
Avatar billede dusted Nybegynder
17. december 2005 - 16:46 #2
det jeg tænkte(hvis jeg gjore det) da jeg lavede den var..

At hvis nu formen sender en sat, men tom key i $_POST[], så ville isset retunere true ? og derfor ville det være nødventigt at checke om den er tom, men isset retunerer aldrig '' derfor burde jeg have brugt empty ? men hvad så hvis keyen slet ikke fandes, så ville jeg få en unknown index ? :P
Avatar billede udvikler Nybegynder
17. december 2005 - 16:57 #3
hvis du nu så gerne ville være sikker på at den hverken er tom, eller den ikke fandtes eller... så kunne du da bare bruge dem alle ?

<?
if(isset($_POST[$key]) != '') {
//...
}
if (empty($_POST[$key])) {
//...
}
if ($_POST[$key] == '') {
//...
}else{
//...
}
?>
Avatar billede polle007 Nybegynder
17. december 2005 - 17:22 #4
foreach ($_POST as $key => $value) {
    if($value != '') {

det er vel lidt unødvendigt, at dykke ned i $_POST for hver $key, når du får $value foræret. isset er ikke nødvendig, da foreach kun kan returnere et index som eksisterer
Avatar billede hmortensen Nybegynder
18. december 2005 - 14:02 #5
-aco-: isset() kontrollerer ikke om en variabel er tom, men om den er sat, hvoridmod empty() kontrollerer både om den er sat og om den er tom.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. december 2005 - 14:07 #6
empty() kontrollerer ikke om en værdi er tom. Man bør aldrig bruge empty, det kan give bøvl. F.eks. mener empty()-funktionen at en streng med indhold "0" er tom.