Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
17. december 2005 - 09:30 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

MIn nye athlon 64 3700+ skifter hastighed

Hej Eksperter

Jeg ville høre om hvorfor min CPU skifter hastighed både i Egenskaber for denne computer, Sisoft sandra og PCmark....

Jeg synes også den kører mærkeligt..... I en Sisoft test kørte den langsommere end en 3000+ CPU ????????

Er der nogen der ved noget om det, ellers skal jeg bare smide computeren tilbage, det er en HP pavilion a1215
Avatar billede huset Praktikant
17. december 2005 - 09:36 #1
Du skal enten disable cool'n quite i BIOS eller også skal du leve emd denne smarte teknologi :D
Avatar billede huset Praktikant
17. december 2005 - 09:38 #2
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
17. december 2005 - 09:46 #3
Jeg kan ikke disable det nogen steder, og hvad er der så smart ved det når den så ikke kører optimalt.... så kunne jeg lige så godt have købt en gammel pentium 3  1,0 GHZ........ Og jeg har en anden computer med den samme CPU også, den gør det da ikke?????
Avatar billede huset Praktikant
17. december 2005 - 09:51 #4
Hvorfor den ikke kører optimalt kan der jo være mange årsager til, dette skyldes IKKE cool'n quite.

Prøv at kigge under power managment i BIOS. Kig evt. under START > ALLE PROGRAMMER i windows. Der kan cool'n quite i også ligge hvor du kan afinstallere dette.

Du har installeret sager som chipset drivers, Servicepack fra Windows osv?

Ligemeget hvad, så har du cool'n quite når du har socket 939 og dem AMD 3700+.
Du skal jo heller ikke regne med du har en 3,7GHz hvis det er dette du går udfra?
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
17. december 2005 - 09:57 #5
Der er ikke noget i Power Management i bios, der er heller ikke noget under  programmer, har ikke selv installeret noget, da den var preinstalleret......

Og ved da godt at det ikke er en 3,7Ghz men den burde køre ca. 2.2 Ghz, og den kører for det meste 995 MHz, og den har dårligere score end en 3000+.. Det lyder jo ikke rigtigt......
Avatar billede huset Praktikant
17. december 2005 - 10:01 #6
Grunden til den er på 995MHz er jo fordi den bruger cool'n quite :D

Den skruer selv op når der er brug for det.
Ligemeget hvad, så er jeg 110% siker på du har cool'n quite aktiveret, eller de gjorde det da de installerede maskinen for dig.

Har du tjekket at du har installeret sager som chipset drivers, Servicepack fra Windows osv
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
17. december 2005 - 10:09 #7
Den skruer selv op??? .. Ja det er meget muligt, men burde den så ikke gøre det i en benchmark?????

Jeg kan ikke finde noget som helst med det der Cool ting, hverken i bios, eller i windows, registreringsdatabasen, eller noget som helst sted????
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
17. december 2005 - 10:25 #8
bundkortet er en MSI ms-7184..kan heller ikke læse noget om det der...
Avatar billede huset Praktikant
17. december 2005 - 10:35 #9
Det er i CPU'en det ligger, men styres via BIOS.

Kan ikke råde dig mere beklager
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
17. december 2005 - 10:42 #10
OK jeg takker for hjælpen indtil videre, og hvis jeg ikke kommer nærmere problemet skal du nok få pointene pga. din store indsats......

Jeg kan bare ikke forstå at man ikke kan slå det fra så, for i det link du skrev, der så det ud som om noget man kunne enable.....

Men tak for din tid, endnu engang :)
Avatar billede huset Praktikant
17. december 2005 - 10:49 #11
Det kan både enables og disables.

Har du en cd med til bundkortet?
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
17. december 2005 - 10:51 #12
Nej der er ingen software med overhovedet....Det skal man åbenbart selv brænde ud............ Men kan da prøve det, og se hvad man kan med den
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
17. december 2005 - 12:13 #13
Jeg har lige sat den anden computer til, de er næsten ens, den anden er bare en Packard Bell.....Den har det der Cool ting i bios, og det var slået til..... Men her svinger cpu altså ikke som på den anden....så jeg tror der er noget galt med den anden.......... For ellers burde den her jo også svinge......ikke?????
Avatar billede huset Praktikant
17. december 2005 - 16:06 #14
Lidt svært at fastslå her, men 1000MHz er ikke forkert at den skruer ned til
Avatar billede huset Praktikant
23. december 2005 - 09:47 #15
Fik du svar nok??
Avatar billede huset Praktikant
10. januar 2006 - 09:18 #16
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2006 - 09:52 #17
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
22. september 2006 - 10:07 #18
Sorry havde ikke lige fået lukket det...