Avatar billede din0saur Nybegynder
16. december 2005 - 22:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

chmod 777

hvordan kan jeg ændre rettigheder på filer til chmod 777 når jeg skal overføre dem til ftp?

hvilket program skal jeg bruge og hvordan gør det?
Avatar billede stoiss Nybegynder
16. december 2005 - 23:47 #1
Hvis du starter med at uploade filerne til din FTP server, og der efter højre klikker på dem mener jeg der er mulighed for chmod. er ikke sikker, det er lang tid siden jeg har rodet med FTP programmer, men prøv en gang :)

God aften.

.S
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
17. december 2005 - 00:18 #2
ja når du har smidt filen/mappen op så højreklikker du på den og vælger CHMOD og giver den rettighederne 777.

mvh
Mads
Avatar billede stoiss Nybegynder
17. december 2005 - 00:18 #3
Det var jo det jeg sagde ;)

.S
Avatar billede pidgeot Nybegynder
17. december 2005 - 00:23 #4
Hvis dit program IKKE kan dette, kan du eks. logge på med Internet Explorer, der kan bruges til dette - eller du kan prøve at sende kommandoen SITE CHMOD 777 fil.navn manuelt til serveren, hvis dit program kan det.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
17. december 2005 - 00:26 #5
ja det var det du sagde stoiss ;]
Avatar billede nizo Nybegynder
17. december 2005 - 11:38 #6
brug PHP funktionen chmod:

<?php
$fil = ""; //Stien paa den fil der skal have ændret rettighederne
chmod($fil, 0777);
?>