Avatar billede haspalm Nybegynder
16. december 2005 - 14:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

MAC - er det nok

Hejsa,
jeg har lige modtaget min nye trådløse router og overvejer nu hvor meget sikkerhed der skal være.

Hvis jeg sætter mac-filtrering til, burde det vel kun være de tilladte maskiner der kan se netværket. Hvorfor så yderligere kryptering ??
Hvis ingen kan se netværket og ingen andre får adgang til det, hvad er så argumentet for yderligere kryptering.

Jeg kan selvfølgelig godt se at hvis der sidder en med et lytte apperat på parkeringspladsen udenfor og måler på huset her så kan trafikken "lyttes" på. Men jeg regner nu ikke med at jeg er i søgelyset hos nogen.

Hilsen
Haspalm
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. december 2005 - 14:15 #1
MAC filtrering kan hackes (let) og når man har din MAC kan man omdøbe sit eget netkort med din MAC adresse så er netværket hacket.

WEP er minimum, WPA PSK eller WPA2 PSK er bedst.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. december 2005 - 14:17 #2
MAC filtrering kan reelt kun bruges til at sikre at ingen ved et uheld forbinder sig til dit netværk
WEP kan brydes på 2-5 minutter, hvis man vil
WPA metoderne er de bedste - for tiden
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. december 2005 - 14:19 #3
WarDriving er en sport hvor man søger efter (åbne) netværk med en bærbar/pda og en GPS.

Trådløse netværk logget i Europa: http://www.wigle.net/images/europe.png
Avatar billede polle007 Nybegynder
16. december 2005 - 14:22 #4
Husk at vælge et stærkt password til kryptering, så brute forcing bliver besværliggjort
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. december 2005 - 17:46 #5
polle007 mener at dit navn eller adresse er en dårlig ide, både for password og SSID.

jdhe37873h2kd9 er bedre!
Avatar billede polle007 Nybegynder
16. december 2005 - 22:27 #6
Det er vel i grunden ret lige gyldigt, hvad der vælges til SSID, da det kan sniffes
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. december 2005 - 23:32 #7
Korrekt, men da det kan sniffes uden problem behøver man jo heller ikke at lægge sin adresse det er bare at gøre det lettere for piraten af få et kraftigt signal!
Avatar billede haspalm Nybegynder
24. januar 2006 - 09:46 #8
lukket
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. januar 2006 - 10:25 #9
Tja, man behøver ikke komme med andet feedback end at lukke og selv snuppe points.

Husk det hvis du hjælper andre, det kan være at de selv snupper points for dine svar.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 10:29 #10
ssid kan vel ikke sniffes hvis man ikke broadcaster id navnet ?
Avatar billede polle007 Nybegynder
24. januar 2006 - 20:17 #11
Klienten kender SSID, og sender det til routeren ved opkobling..
Avatar billede mr_carpark Nybegynder
20. februar 2006 - 15:32 #12
Hvordan kan man se om ens pc kan køre WEP eller WPA??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. februar 2006 - 15:58 #13
jetdirect>> SSID kan sniffes, se bare stumbler.net
Avatar billede dwpdotdk Nybegynder
06. marts 2006 - 09:51 #14
mr carpark.

Det er i din router eller AP du kan se hvad den kører.