Avatar billede trick Nybegynder
16. december 2005 - 14:04 Der er 2 kommentarer

Sotere data i flash fra xml

Hej igen jeg har i spørglsmål http://eksperten.dk/spm/670400 sprut til hvordan man kunne hive data ud af et xml tag som
f.eks : <Apartment sagsnr="5068301">
og fik afvide at det kunne gøres sådan:
my_xml.firstChild.childNodes[_root.valgt].nextSibling.childNodes[0].attributes.sagsnr
Dette fik jeg ikke til at virke og lavet derfor en lappe løsning. Som virket helt fint. Jeg har i min flash kode henvist til placeringen i xml arket for det jeg skulle burge som
f.eks.: kontant_ins.text = my_xml.firstChild.childNodes[_root.valgt].nextSibling.childNodes[20].firstChild;

problemt er nu bare at der skulle laves flere sager og at de xml ark som hentes fra ikke er strukturet enes så derfor er jeg nød til at kunne sotere dataen ud fra deres navn i xml arket.

Så i alt sin enkelthed er det jeg mangler hjælp til at kunne søge og finde data udfra attribut navnet. help please hvordan gøres dette???

trick C;)
Avatar billede barklund Nybegynder
19. december 2005 - 09:02 #1
Du kan for eksempel bruge XPath - for eksempel implementationen fra XFactor Studio:

http://www.xfactorstudio.com/ActionScript/AS2/XPath/

:)

--
Morten Barklund
Avatar billede fredeboss Nybegynder
05. januar 2006 - 03:07 #2
Jeg lægger altid min xml ind i en struktur der passer til dataen! fx kan man loade dataen ind i en array af objekter som:

var stucture = new Array()
for(i = 0 ..... etc
structure[i] = new Object()
structure[i].whatever = xml_xml.childNodes.......etc

Her efter er det let at sortere i sine data med sortOn(whatever)

Ved godt at det ville være lettere at at kunne søge direkte i xml'en men hvis man alligevel skal bruge dataene i en sammenhæng er det jo alligevel nødvendigt at få dem til at passe ind i sammenhængen og i så fald vil jeg gøre det på den her måde!