Avatar billede flushout Nybegynder
16. december 2005 - 13:59 Der er 1 løsning

Problem med regulært udtryk!

Hejsa

Jeg er ved at lave et lille program, hvor brugeren kan skal indtaste en eller flere uger separeret af komma i et input felt. Jeg vil gerne benytte et regulært udtryk til at validere det. Det det skal kunne acceptere er:

- Gyldige ugenumre dvs. tal mellem og inklusiv 1 og 53

- En usorteret eller sorteret liste af ugenumre separeret af komma f.eks:
eller:

Jeg har forsøgt lidt, men kan ikke få det til at fungere. Her er den sammenhænge jeg gerne vil bruge det i:

if(preg_match('/MIT UDTRYK DER IKKE FUNKER/',$ugeliste)){
  print 'Korrekt udtryk';
}
else {
  print 'Forkert udtryk';
}

På forhånd tak for hjælpen =)
Avatar billede flushout Nybegynder
16. december 2005 - 13:59 #1
argghh... det var en fejl!... jeg lukker den her!