Avatar billede dalixam Nybegynder
16. december 2005 - 12:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kontroller størrelse på nyt vindue (ikke popup)

Jeg har en form med to knapper, en er en normal submit knap og indsætter dataen i en database. Den anden er en 'preview' knap. Det jeg gerne vil have er, at når man trykker på 'preview' knappen kommer formens data i et popup vindue. Det har jeg løst på følgende  måde:

<script type="text/javascript">
function submitFunction(i) {
  if (i==1) document.form.action=
      "preview.php";
  if (i==2) document.form.action=
      "insertrecord.php";
  document.form.submit()
  }</script>

<form action="" method="POST" name="form">
<input type="submit" name="Preview" value="Preview" onClick="submitFunction(1)">
<input type="submit" name="Publish" value="Indsæt" onClick="submitFunction(2)">

Problemet er, at dette jo laver et nyt vindue og ikke et popup. Kan jeg på nogen måde bestemme størrelse på det nye vindue eller kan det laves på en anden måde, så det bliver et rigtigt popup?
Avatar billede roenving Novice
16. december 2005 - 17:09 #1
<script type="text/javascript">
function submitFunction(elm,i) {
  if (i==1){
    window.open("","NytVindue","width=400,height=300");
    elm.form.action = "preview.php";
    elm.form.target = "NytVindue";
  }
  if (i==2){
    elm.form.action = "insertrecord.php";
    elm.form.target = "_self";
  }
</script>

<form action="" method="POST" name="form">
<input type="submit" name="Preview" value="Preview" onClick="submitFunction(this,1)">
<input type="submit" name="Publish" value="Indsæt" onClick="submitFunction(this,2)">
</form>
Avatar billede dalixam Nybegynder
16. december 2005 - 23:09 #2
Perfekt!
Tusinde tak for hjælpen, det virker bare :)

Skriv lige et svar, hvis jeg skal give dig point :)
Avatar billede roenving Novice
18. december 2005 - 05:17 #3
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
21. december 2005 - 12:44 #4
-- og tak for point ;~}