Avatar billede jravn Nybegynder
16. december 2005 - 09:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows 2000 og Nokia PC suite

Hej, jeg har installeret Nokia PC suite som følger med en Nokia mobil. Jeg har tidligere haft en version 5.1 til min forrige telefon, men den nye kunne ikke genkendes, så jeg måtte installere/opdatere til version 6.7.

Problemet er at der ikke kan skabes forbindelse via den Infrarøde port. Mobilen genkendes af computeren (som en anden computer 5140i), men selve Nokia PC Suite kan ikke, jeg får fejlen "mediemodulerne ikke bruges. Geninstaller PC Nokia Suite. (Code: MMListEmpty)".

Jeg har prøvet at afinstallere/geninstallere, både samme og en ældre version, har kørt Nokia's cleaner program 3.1.

Jeg har kontaktet Nokia support, og har fået svaret at det er min Windows 2000 sp4 som fejler. Er der nogen som kan hjælpe?

mvh
jravn
Avatar billede ilddragen Nybegynder
20. december 2005 - 15:33 #1
Har du et kabel til forbindelsen ?
Avatar billede jravn Nybegynder
21. december 2005 - 08:36 #2
nej, det har jeg ikke.

Fejlmeldingen kommer allerede når jeg starter modulet "få forbindelse" i Pc-suite, altså inden jeg har valgt om det skal være kabel, bluetooth eller infrarød.
Avatar billede ilddragen Nybegynder
30. december 2005 - 10:01 #3
har du opdateret alle drivere i din 2000 ?
Avatar billede jravn Nybegynder
06. januar 2006 - 13:12 #4
Både og. Det er en Dell Inspiron (bærbar) og umiddelbart er der ikke noget nyt at hente fra Dell udover en Bios, men til den er der ikke nævnt noget om forbedringer som skulle have indfyldelse.

Jeg er ikke helt vild med at eksperimentere med drivere fra f.eks. driver-guide eller andre sites når det gælder en bærbar.

Har du nogen forslag til seriøse fejlfindingsværktøjer? f.eks. Macecrafts jv16 Power tools. Eller skal jeg holde mig langt væk fra den slags?

/jravn
Avatar billede ilddragen Nybegynder
06. januar 2006 - 14:50 #5
Jeg har prøvet noget lignende med et nokia phone card, samt phone card software.

Når jag satte kortet i den bærbar HP, frøs alle programmer og den måtte genstartes, har du prøvet at starte maskinen med kortet i. ? det hjalp den gang!!.

Jeg ville ikke være bange for at experimentere med drivere fra andre udbydere ( bare vær sikker på at de ikke er banditter ). du kan jo altid geninstallere maskinen i yderste konsekvens.
Avatar billede ilddragen Nybegynder
06. januar 2006 - 14:52 #6
jeg syntes generelt at fejlfindings værktøjer er temmelig dårlige, men jeg har da erfaret at pc doc. fandt et par problemer.
Avatar billede jravn Nybegynder
12. januar 2006 - 09:52 #7
Hej igen, tak til ilddragen for forslag.
Jeg fandt nedenstående mulige løsning på problemet. Desværre har det ikke hjulpet mig, men måske er der nogen i forum kan se det mere klart end jeg kan!

Som løsning henvises til: \\HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Nokia. Jeg kan imidlertid ikke se andet end at den folder et helt tom. Jeg har ikke umiddelbart de omtalte registreringer/folders, eller også forstår jeg ikke løsningen. Hjælp!


I found a solution to the MMListEmpty/No available connection type error; I'll share it below.

Recap of my issue:
I'm trying to connect to my phone with PC Suite 6.7.22. I installed it under one login on my laptop and it worked. I then logged out and back in under a different login and it no longer works. I now cannot get it to work under either login. I've removed all traces of it, rebooted, ran the cleaner, rebooted again and tried reinstalls under either profile and nothing works. I always get the following error when I run the get connected wizard: "There is no available connection type and therefore connection to phone cannot be established. The wizard will exit." Then, after exiting, "Failed to detect available connection types! Please reinstall Nokia PC Suite." If I try to manually "manage connections" I get a similar error: "Cannot use the media modules. Please reinstall Nokia PC Suite. (Code: MMListEmpty)" PLEASE assist. I cannot get the most simple connectivity to work. I don't even get a chance to specify a connection type or phone, so it cannot be related to either.

Solution:
After running the cleaner that would supposedly delete all registry entries created by PCSuite, I manually searched it using start->run->regedt32. I was doing this under my second profile, which is a domain login which, by virtue of group membership, is also a member of the local adminstrators groups. Nonetheless, when I came upon certain registry entries I could not read the contents without an immediate error. I also could not modify the permissions on these keys. It seemed as if these keys are created with bad permissions or later corrupted. I finally logged into the laptop as the local administrator and manually removed these keys. I then ran the cleaner again for good measure and rebooted. After that ordeal I was able to install and use PCSuite under my networked profile with no issue. The keys all relate to the various connection methods (IR, USB, bluetooth etc.) so it is consistent with the error. Following are the keys to manually delete:

\\HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Nokia (file://\\HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Nokia).*
there were about 5-10 that were corrupted or inaccessible by access control, and all related to the "media modules" the error complains about. Apparently fresh installs can't access the old entries to overwrite them, so you end up using the old blank values. I guess the uninstall or cleaner blanks them out, but can't remove the actual folder. Just deleting them all does the trick. A little more detail: some examples include Nokia.IrDAMM (IrDA Media Module) Nokia.USBMM (USB Media Module) etc.

Hope this proves useful; I'm going to try and post it to each of the millions of dead-end discussion forums I had searched in vain before finding this.
Avatar billede jravn Nybegynder
07. juni 2006 - 21:34 #8
Har nu opgraderet til win XP pga. havareret harddisk, og samtidigt er der en update af PC suite til ver 6.8 som i følge Nokia løser problemet. Under alle omstændigheder kører PC suite fint nu.
Avatar billede donlassini Nybegynder
15. november 2006 - 11:05 #9
Dette virkede også for mig.
Jeg afinstallerede alle Nokia-programmer og slettede alle regkeys, der havde noget med Nokia at gøre.
Enkelte af disse havde forkerte rettigheder; inden jeg slettede dem, gav jeg Everyone Full Control, og så kunne de slettes.

Til sidst installerede jeg Nokia PC Suite igen.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester