24. april 2001 - 14:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lidt blandet:)

her er nogen ting jeg har brug for hjælp til:

1.  hvordan laver man sådan en...forklar venligst:

Create an array of 100 integers, setting each to their number in the array (ie, set the 5th element is set to 5, and so on), and then print out each one. Recall that to print out a number, you can say :
    cout << burrito << endl;

2. samme her:

Create a for loop that prints out the numbers 1 through 100.

3. og til sidst.... 0 står for false 1 for true, men jeg har ikke fattet brugen af dem...noget lignende

void main(void)
{
int a;
int b;
a = 10;
b = 22;
if (a);  <--- det må vel være true?
b = 10;
else
a = a++;
}

det er et dårligt eksempel og sikkert lidt fejl i det, men jeg har kun været i gang en time nu:)

ja, men det er hvad jeg har foreløbigt:)
Avatar billede borrisholt Novice
24. april 2001 - 15:00 #1
1.

  int MyArray[100];
  for (int i=0; i<=100; ++i)
    MyArray[i] = i;
2)
  #include <stdio.h>

  void main(void)
{
  for(int i = i; i<=100; ++i)
    printf(\"%d\\n\",i);

3)

  Det er sådan i C++ hvis en talværdi er 0 så kan den også evalueres til Falsk. Eller ALT ANDET er sandt!

  Altså :
    int a = 0;

  sanhedsværdien af a er således false

Hvor i mod hvis du sætter a til ALT ANDET så er a sandt

Jens B
24. april 2001 - 15:04 #2
jeg prøver lige af engang...jeg tror, at den bog jeg har lånt er lidt dårlig...det er en begynder bog, men hvordan kan forfatteren forvente, at jeg kender  <stdio.h>  som nybegynder når det på intet tidspunkt er blevet nævnt. Kender du en god c++ bog for begyndere? eller en bedre kilde...såsom tutorials på nettet?

Avatar billede borrisholt Novice
24. april 2001 - 15:06 #3
Ja ... Jeg må lige vente til i morgen med at blive mere konkret, jeg kan ikke huske hvad den hedder :-)

Jens B
24. april 2001 - 15:08 #4
okay mange tak og endnu engang tak for hjælpen for mit spørgsmål:)
Avatar billede jpk Nybegynder
24. april 2001 - 15:12 #5
I nr. 1 skal det være
MyArray[i] = i+1; //ie, set the 5th element to 5, and so on

desuden skal tilføjes

for(int i=1; i<100; ++i)
    cout << MyArray[i] << \" \";
25. april 2001 - 22:33 #6
okay den er jeg med på nu...borrisholt er du online?
Avatar billede ewc2k Nybegynder
26. april 2001 - 08:39 #7
Okay... der mig insane..blah:)
Jeg skiftede bare navn så jeg ikke skulle ødelægge eksperten:) Fandt du titlen på c++ bogen borrisholt?
Avatar billede borrisholt Novice
26. april 2001 - 08:42 #8
ewc2k >>  Ups det glemte jeg ... Jeg har et par DIGITALE bøger liggende her jeg kan sende dig .. Skriv til Jens@Borrisholt.com

Jens B
Avatar billede ewc2k Nybegynder
26. april 2001 - 18:57 #9
okay...mange tak borris:)