Avatar billede snails Nybegynder
14. december 2005 - 19:30 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Bedøm min flashsite

Ohøj Eksperten.

Jeg skulle lave en hjemmeside i Kommunikation og It, og ville høre hvad i synes om min hjemmeside og hvad der kunne gøres bedre. Hjemmesiden er lavet i flash. Grunden til den er lidt firkantet er fordi jeg stinker til photoshop, og fordi det er første gang jeg arbejder med flash.
Programmet den er lavet i er Swishmax.

http://www.badongo.com/vid.php?file=A+start+on+a+flash+homepage__2005-12-14_hjemmeside.swf

Næste spørgsmål kommer her.. Hvilket program er denne hjemmeside her lavet i. http://nexusmusic.com/

De 30 points går til den der kan fortælle mig hvilket program nexusmusic's hjemmeside er lavet i, og ikke bedømmelse eller kritik på min flash side.
Avatar billede weblex Nybegynder
14. december 2005 - 19:40 #1
Den er lavet i Flash - så mon ikke Flash MX ville være et godt bud?
Avatar billede doggy82 Praktikant
14. december 2005 - 19:45 #2
Skakcomputeren hed Deep Blue og ikke Deeper Blue...

Teksten er ulæselig..
Det er meget usmart at bruge display-tekst til brødtekst.
Og den font du har brugt har ikke æøå...

http://nexusmusic.com er højst sandsynligt lavet i Macromedia Flash og Photoshop.
Web-delen er lavet i Adobe GoLive 5.
Avatar billede doggy82 Praktikant
14. december 2005 - 19:49 #3
Du er måske interreseret i den her lille rapport jeg skrev engang
http://lassefernov.dk/exp/AI-rapport.pdf
Avatar billede snails Nybegynder
14. december 2005 - 19:55 #4
tak for svarende. lader den lige være ude lidt mere til kritik. Tak for hjælpen angående Deep blue doggy82. Jeg har ikke selv stået for indholdet men designet af siden.. så vidste ikke lige det der. men det er rettet nu :D
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. december 2005 - 20:21 #5
Så længe du ikke forandre skriften, beholder du de besøgende på et sted mellem 2 - 3 sekunder, det er den slags man bare sige, ok ...fatter ikke kommunikation!
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2005 - 22:26 #6
http://image.badongo.com/0153374532095285/2005-12-14/e5c0c66dd520e10ca76735708773509f.swf

så ka man bedre se hvad der foregår.
Men mine kritikpunkter går på følgende:

Når nu man får siden op i ordentlig størrelse er skrifttypen egentilg ganske læselig, men den bør ændres af 2 grunde. A) Det er fuldstændig uacceptabelt at skrive det med en skrifttype der ikke kan vise danske bogstaver, det giver jo en del forståelsesproblemer med et default tegn istedet for et å, så skal man selv til at gætte hvad der skal stå. Og B) Den passer overhovedet ikke til emnet, hvis temaet var wild west og det skulle ligne en saloon i en Lucky luke tegneserie havde den  været perfekt.

Og det fører mig så hen til at jeg generelt syns at stilen på siden ikke rigtig passer til emnet, menuens form og fonten clasher med de hitech robotter.
Prøv med en mere "kantet" menu, og nogle metalliske farver...

Og jeg kaser så et svar selvom du ikke vil gi point for besvarelser :p
Avatar billede doggy82 Praktikant
14. december 2005 - 23:18 #7
Hvorfor skal man klikke for at få vist menuen? Des flere klik det tager brugeren at nå frem til indholdet, des større chance er der for at han når at smutte..

Enig med phunkypop, tematisk holder den skrift heller ikke.
Og brødtekst skal heller ikke stå i kapitaler!

Dessuden så undrer jeg mig også over formålet med at lave den i flash frem for html...