Avatar billede johnnydamtoft Nybegynder
14. december 2005 - 14:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows 2003 logon scripts - exec af flere scripts eller include?

Jeg har et logon script på mine windows installationer (logon.vbs) som tildeler brugere drev og printere.

Men der er flere af brugerne, som gerne vil have en fast defualt printer og så står jeg sgu af...

Min ide vil så være at lave en form for "include" i et vbs script.

Jeg har så logon.vbs, som fortsat vil være logon scriptet - men under brugens profil skal brugeren exec prn01.vbs for at vælge en standard printer.

----
  WshNetworkPrinter.SetDefaultPrinter Printer1
  If Err.Number <> 0 Then
    Err.Clear
End If
----

Men jeg kan jo ikke vælge en standard printer før printeren er "mappet", så jeg skal have noget lign dette:

----
'hoved script
vbs-include="\\SERVERNAVN\netlogon\logon.vbs";

'valg af standard printer
  WshNetworkPrinter.SetDefaultPrinter Printer1
  If Err.Number <> 0 Then
    Err.Clear
End If
----

Hvordan laver jeg denne "include" ???
Avatar billede killerclown Nybegynder
15. december 2005 - 12:54 #1
Nu er jeg ikke HELT sikker på, hvad du mener, emn hvis du vil afvikle et andet script i dit vbsript, kan du gøre således :

set shell = wscript.createobject("wscript.shell")
shell.run "\\SERVERNAVN\netlogon\logon.vbs"

/Killer
Avatar billede johnnydamtoft Nybegynder
15. august 2009 - 13:06 #2
lukket