Avatar billede trinerafn Nybegynder
14. december 2005 - 13:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan "Refreshes" form med BeforeUpdate kode ved åbning af form

Hej, jeg har noget kode bag to Textboxe (TbKickOffMeeting og TbTenderClosingDate), som vises i en tredje Textbox(TbPhase). Det virker sådan at når man forlader en af de to første textboxe, opdateres/skrives der i TbPhase. Hvordan får jeg Formen til automatisk at opdatere teksten i TbPhase ved åbning/genåbning af formen. Jeg har prøvet at indsætte samme kode i formens OnOpen, men det virker ikke, ejheller virker Me.Refresh eller Me.Requery. Koden bag de to textboxe ser sådan ud:
Private Sub TbKickOffMeeting_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
If Now() < Me!TbKickOffMeeting.Value Then
  Me!TbPhase.Value = "Identification_Phase"
  ElseIf Me!TbKickOffMeeting.Value <= Now() And Now() < Me!  TbTenderClosingDate.Value Then
    Me!TbPhase.Value = "Proposal_Elaboration_Phase]"
    ElseIf Now() >= Me!TbTenderClosingDate.Value Then
      Me!TbPhase.Value = "Decision_Pending"
      Else: Me!TbPhase.Value = ""
End If
Avatar billede geagleeye Nybegynder
14. december 2005 - 13:31 #1
Du kan smide koden ved hændelsen "ved aktuel"
og du kan prøve med.
- requery
-refrefh
-repaint
Avatar billede geagleeye Nybegynder
14. december 2005 - 13:32 #2
men start med at få tingene til at virke ved klik på en knap, og når det virker så kan du tage den på de forskellige hændelser.
Avatar billede trinerafn Nybegynder
14. december 2005 - 14:10 #3
Tak for hjælpen det virkede ved formens OnCurrent Event. Kender du et sted hvor man samlet kan læse om hvordan de forskellige Events virker og i hvilken rækkefølge?
Mvh. Trine
Avatar billede fdata Forsker
14. december 2005 - 17:56 #4
Et bud kunne være: Kig i Access' hjælpen.
Vælg Smart søgning og indtast "Hændelser"
Her ser du bl.a. "Rækkefølgen af hændelser for databaseobjekter"
Er det ikke irriterende let?
Avatar billede trinerafn Nybegynder
15. december 2005 - 12:00 #5
>fdata Jo det er fint. Irriterende let ved jeg ikke rigtigt, men fint for en som mig, som er super til at forstå og forarbejde brugerens problem/udfordring til en god og normaliseret relationel database, (det er der efter min erfaring nogle toptunede programmører som ikke altid er), men desværre stadig meget svag i kodning. Så er det jo godt jeg har Eksperten, Tak for tippet :-)Mvh. Trine
Avatar billede fdata Forsker
19. december 2005 - 00:17 #6
Velbekomme. Det er derfor vi er her  *<|;o)
Avatar billede geagleeye Nybegynder
11. januar 2006 - 13:05 #7
velbekomme :)