Avatar billede landsten Nybegynder
13. december 2005 - 20:17 Der er 7 kommentarer

søgemaskine som søger i sql db

Hey jeg skal bruge en søgemaskine til min side.
den skal søge i min sql database.
kender i nogen sider hvor jeg kan hente en og bygge lidt om eller er der en der måske vil hjælpe mig med programeringen
Avatar billede landsten Nybegynder
13. december 2005 - 21:41 #1
okay nu er jeg nået så langt
      <form name="getname" action="default.asp">
        <p align="center">
        <input type="hidden" name="mode" value="savename">Søg : <input type="text" name="chatname" size="40">&nbsp;<input type="submit" value="Søg">
      </form>

hvad skal man så ændre i og lave om osv.
Avatar billede landsten Nybegynder
13. december 2005 - 21:47 #2
hvis du vil se med så kik på http://www.driverdb.dk det er bare min forsøgs side
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. december 2005 - 23:31 #3
Eks på fitekst søgning i flere kolonner i en tabl:
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=60

Du kan også prøve at søge på eksperten der er mange eksempler på en søgning i en database eks som søger i forskleiige kolonne fra forskellige form felter:
http://exp.dk/spm/280859
Avatar billede landsten Nybegynder
14. december 2005 - 18:47 #4
hmmm det er et godt eks. http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=60 er fod nok men det skal være sql db der skal bruges
Avatar billede landsten Nybegynder
14. december 2005 - 19:18 #5
kan også siges hvordan kan en seek.asp side se ud hvis man includer database filen
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. december 2005 - 19:19 #6
Om det er er den ene eller anden dtabase vil ikke ændre koden. Den eneste forskel er connection strengen som skal tilpasses din database, SQL syntan'en kan variere lidt fra DB til DB dog kun speciel kommandoer.
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. december 2005 - 19:35 #7
Så skal disse linjer fjernes:

' Skaber DSNLess forbindelse til DBen
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("search.mdb")
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN

og der skal tilføjes en include linie:
%>
<!--#include file="connect.asp"-->
<%

Denne linie skal rettes så den bruge dit connection obejct istedet for myConn:
Set rs = myConn.Execute(strSQL)