Avatar billede martinlorentzen Nybegynder
13. december 2005 - 20:01 Der er 13 kommentarer

Håndboldspil

Jeg er igang med at prøve at se om jeg kan finde ud af at lave et håndboldmanagerspil på nettet.
Dertil bruger jeg MySQL og phpmyadmin, har allerede oprettet en database, hvori der er nogle tabeller, som hedder team, countries og users.

Nu mangler jeg så at lave en registreringsside og loginfunktion.

Hvad skal jeg gøre, hvilke php-koder skal jeg bruge?

Nogle eksperter som vil hjælpe?
Avatar billede thomasfricke Juniormester
13. december 2005 - 23:55 #1
1. Start med at lave en loginside....

Skriver formular lige om lidt...
Avatar billede thomasfricke Juniormester
13. december 2005 - 23:57 #2
<form name="login" method="post" action"login_kontrol.html">
  <input type="text" name="username">
  <br>
  <input type="password" name="password">
  <br>
  <input type="submit" name="Submit" value="Login">
</form>

Gem dette som "login.html"

Husk at dette skal skrives inde imellem body..
Avatar billede thomasfricke Juniormester
14. december 2005 - 00:13 #3
<?php

if($_SESSION['type'] == "") {

session_start();
    $db_user = '****';
    $db_pass = '****';
    $username = $_POST['username'];
    $password = $_POST['password'];

    $connection = mysql_connect('localhost', $db_user, $db_pass) or die(mysql_error());
    mysql_select_db('oneeye_dk', $connection) or die(mysql_error());

    $query = "SELECT username, password FROM users WHERE username='".$username."' AND password='".$password."'";

    $result = mysql_query($query, $connection) or die('error making query');

    if(mysql_num_rows($result) == 1)
    {
        $_SESSION['username'] = mysql_result($result, 0, 'username');
    $_SESSION['password'] = mysql_result($result, 0, 'password');
    }
    else
    {
    }
?>
Avatar billede thomasfricke Juniormester
14. december 2005 - 00:13 #4
Og den skal jo så gemmes som login_kontrol.html
Avatar billede thomasfricke Juniormester
14. december 2005 - 00:28 #5
Der skal selvfølgelig ikke på oneeye_dk, men navnet på dit eget
Avatar billede martinlorentzen Nybegynder
14. december 2005 - 14:04 #6
De to sider er nu lavet, hvad skal jeg nu gøre?
Avatar billede martinlorentzen Nybegynder
14. december 2005 - 14:05 #7
Det ser ikke ud til at virke, se selv på http://martinlorentzen.frac.dk/login.htm
og http://martinlorentzen.frac.dk/loginkontrol.htm

Er fuldstændig nybegynder i det her.
Avatar billede martinlorentzen Nybegynder
14. december 2005 - 14:17 #8
Min startside ser således ud: http://martinlorentzen.frac.dk/worldofhandball.htm
herfra skal jeg have en login funktion og registrerings side, så man kan tilmelde sig.

Jeg mangler også hjælp til at få mine databaser til at virke, altså så man kan se noget i spillet, så når man har fået et hold, så man kan se sine spillere.

Jeg mangler også at lave tabellen med spillernavne, skal jeg lave den først og hvilke ting skal jeg vælge ved alt det der VARCHAR m.m.
Avatar billede martinlorentzen Nybegynder
14. december 2005 - 14:21 #9
http://martinlorentzen.frac.dk/login_kontrol.htm hed den selvfølgelig.

Lige et spørgsmål mere, hvad foreslår i at jeg skal bruge under spillernavne, fornavn, efternavn, hvad mere? Kan godt være i ikke ved så meget om dette.
Avatar billede trophymanager Nybegynder
14. december 2005 - 16:58 #10
Umiddelbart er det et ret vildt projekt du kaster dig ud i.

Jeg vil nok foreslå at du starter med at lave lidt små scripts og lejer lidt med nogle testdatabaser inden du for alvor starter.

Desuden ligger der mange måneders designfase før det kan betale sig at programmere et managerspil - du skal være forholdsvis sikker på funktionaliteten og spillets virkemåde så du ikke skal lave strukturen om lige midt i det hele.
Avatar billede thomasfricke Juniormester
14. december 2005 - 23:40 #11
Vil nok give trophymanager ret... Men skriv hvis du vil vide mere...
Avatar billede thomasfricke Juniormester
15. december 2005 - 00:26 #12
Kan du finde ud af at programmere i HTML ?
Avatar billede thomasfricke Juniormester
15. december 2005 - 00:27 #13
Mener!  Prøver du programmer til at lave koder, eller laver du dem selv ?