Avatar billede nythjem Nybegynder
13. december 2005 - 17:47 Der er 1 løsning

Find record?

Hej alle..

I understående kode laver jeg meget simpelt en herlig filter expression der undersøger et id i databasen.

Hvordan er det lige jeg finder de forskellige records i tabellen?

Dim myRecord As String
myRecord = Database1DataSet1.Table1.News

Jeg har News og Id i tabellen. Og vil så prøve at trække recorden News ud og vise den.

Hvordan gør jeg det? Og rigtig meget på forhånd tak :)

        Dim filterExpression As String
        filterExpression = "Id = 7"

        Dim filteredNews() As System.Data.DataRow
        filteredNews = Database1DataSet1.Table1.Select(filterExpression)

        Dim myRecord As String
        myRecord = Database1DataSet1.Table1.News

        If filteredNews.Length > 0 Then
            MessageBox.Show("Posten med id´et blev sørme fundet .." & myRecord)
        Else
            MessageBox.Show("Posten blev desværre ikke fundet ..")
        End If
Avatar billede nythjem Nybegynder
31. januar 2006 - 14:41 #1
Lukket..